Snart dags att kura, men har flera frågetecken kvar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Anna09

Re: Snart dags att kura, men har flera frågetecken kvar

Inlägg av Anna09 »

Hej,

kom ihåg att det tar 3 + 7 dagar att införa nya justeringar. Utvärdera först härefter. förstår att ni är trötta på att morgnarna inte funkar som ni vill, men invänta denna tid först.

OM det inte löser sig, så kan vi "microkura" bort det sedan, med tänket; snabb åtgärd och snabb backning att klara själv.

Återkom med rapport. :)
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
LPK

Inlägg av LPK »

Hej,
Absolut, vi avvaktar i ca 10 dagar och ser om den kortade fm-luren ger någon effekt. Återkommer med rapport :-)

Hälsn Anna
Mamma till Klara född 100327 (kur startad 21 okt 2010) och Julia född 070923 (kur startad 5 jan 2011)
LPK

Inlägg av LPK »

Hej!
Nu har det gått 10 dagar och det har inte blivit någon förbättring tyvärr. Klara vaknar fortfarande allt tidigare runt 5.30 varje morgon (förutom några nätter då hon istället varit pigg och vaken ca 1-1,5 h på natten...). Hon är glad och pigg när hon vaknar så det känns i princip omöjligt att hon ska somna om då.

Dessutom - vid båda lurarna på dagen är hon pigg när man lägger henne (det var hon inte tidigare) och det tar längre tid för henne att somna. Så jag misstänker att hon får mer sömn än vad just hon behöver nu. Funderar på att dra ner middagsluren något också.

Vad tror ni om detta? Någon som har några tips på vad göra?

Hälsn Anna
Mamma till Klara född 100327 (kur startad 21 okt 2010) och Julia född 070923 (kur startad 5 jan 2011)
LPK

Inlägg av LPK »

Hej!
Skulle bli superglad för svar och hjälp!! Kanske borde min tråd flyttas till "säkra sovare" istället?

Det blir bara allt sämre, sista 4-5 dagarna har hon vaknat redan kl 5. Och vägrar somna om. Helt fruktansvärt jobbigt.

Tror ni tricket är att gå över till en lur på dagen istället?

Vore supertacksam för hjälp!!

Hälsn Anna :-)
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej Anna! Ledsen att du fått vänta så länge på svar, tre dagar ska du få svar inom :oops:

Ja, jag hade faktiskt dragit ned till en lur. Min erfarenhet är att det kan skarva lite där en lur är för lite och två för mycket, men se hur det blir för er. Man kan ju alltid slänga in en femminutare vid behov.

Lycka till!
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"