Leo är född den 26 januari 2011. Han är jättesnäll och har inte kvällstrulat alls! Han har en storebror som jag hade det bökigt med länge och körde sova-hela-natten kuren på när han var 8 månader. Tänkte jag skulle köra SM med Leo och slippa all nattamning. Men trots att han äter stora måltider enligt SM så är han uppe ofta på natten och ska ha mat.
Så här ser dagschemat ut, ungefär...
06.30 Vaknar
08.30 Sover i vagnen då vi lämnar storebror på dagis.
10.30 Vaknar
12.30 Sover återigen i vagnen då vi hämtar storebror.
14.30 Vaknar
16.30 Sover i sängen
18.30 Vaknar
20.30 Godnatt
Han äter utomordentligt bra. När han vaknar på dagarna tömmer han ett helt bröst samt tar lite på det andra, med ett par rap emellan. Sen får han en slurk till innan det är dags att sova.
Men trots detta så vaknar han på nätterna minst 4 eller 5 gånger, alltså var annan eller var tredje timme och ska äta. Vad ska jag göra?
Bör tilläggas att jag än så länge lägger honom på rygg, inte på mage, och han har napp eftersom han oftast är vaken, eller vaknar till när jag lägger honom och behöver den för att somna in ibland. Har varit lite rädd för att lägga honom på mage. Men är det sovläget som gör att han vaknar? Har han en lättare sömn? Ska jag börja vagna bort några av hans nattmamningar? Vilka i så fall? Om han äter c:a 22.30, 00.30, 02.30, 04.30?? Eller ska jag vänta och se om han sover över nån av de vid 1 månads ålder? Han är född en vecka före BF, gör detta någon skillnad?
Annan sak är att jag får kämpa för att hålla honom vaken på dagarna. Han somnar gärna en halvtimme för tidigt, men det går ganska bra att hålla honom vaken med mycket "aktivitet".
Tackar för hjälp!