Bebisar 2011

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Re: Bebisar 2011

Inlägg av blivandemamma »

Bland de coolaste förlossningsberättelser jag läst! Vilken föderska du är!

GRATTIS!

:heart:

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
helamig

Inlägg av helamig »

Tack blivandemamma :D :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Elle

Inlägg av Elle »

Wow vilken förlossning :shock: =D> ! Grattis till lilla juvelen :heart: Njut av varandra!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jag är imponerad, jätteimpad faktiskt, vilken förlossning, vilken hjältinna-mamma och hjälte-pappa.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Tetz

Inlägg av Tetz »

Oj helamig! :shock: Cool förlossning! :D :heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
helamig

Inlägg av helamig »

Tack ni alla! :D :D :heart: Vi njuter men jag är också trött. Lillan sover 2 1/2 - 3 h på natten så det blir ju upp några gånger. Men det är kanske så det är i början?? Eller? Får starta en tråd på sos.

KRAM
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Grattis alla som redan fått era små! Vad häftigt att läsa om förlossning, jag tänker på det jättemycket nu. 10 veckor kvar här. :)
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Sofies mor

Inlägg av Sofies mor »

Tjoho!
Här kommer äntligen lite nyheter. :D Vi fick en flicka den 8 februari! Hon heter Hanna, och är nog världens gulligaste unge. :mrgreen: Äter som en häst (åtminstone första portionen, sen är hon inte lika intresserad..), sover som en gris, och tittar med stora ögon på världen och storasyster de korta stunder hon är vaken utan att vara upptagen av maten. Tyvärr tycker hon att natten ligger mellan 22-10, och är jättepigg lagom när syrran gått och lagt sig.. Men ojojoj, vilken skillnad mot första barnet när vi vaggade och bar och höll på...

Förlossningen då. Ja, en vecka tidigare, hos barnmorskan, hade jag fått veta att det var på gång vilken dag som helst, så vi var ju inte lite otåliga. Jag gick med värkar hela måndagen. Dock hade jag haft värkar till och från under ett par veckor, så jag vågade inte riktigt lita på mig själv om att det var dags. Men när pappan i huset åkte till jobbet på eftermiddagen så ringde jag mormor och morfar och talade om att det fanns en liten risk att det blev till natten, så om de hellre ville kunde Sofie sova hos dem, för att slippa bli väckta mitt i natten. Det tyckte de var en bra idé, och jag tyckte det med, för då slapp jag fixa middag mellan värkarna. 8)
Med pappan väl hemma igen försökte vi oss på att sova lite, men det gick inget vidare.. Framåt 3-tiden på natten blev värkarna lite tätare, så vi for in till förlossningen. Vid 4 får jag veta att jag är öppen knappt 4cm, så de tycker vi ska försöka sova en stund och ger mig några värktabletter. Här tappar jag modet fullständigt, och ser många timmar med värkar framför mig. Dessutom började de bli bra mycket kraftigare så fort barnmorskan gått utanför dörren, så nått sova blir det inte. Vid 5.15 är jag öppen 5 cm, och ser fortfarande många timmar framför mig. Efter en stund blir det väldig fart på personalen, och jag fattar inte riktigt varför, men vid 6 får jag krystkänsla och nu visar det sig att jag plötsligt är öppen 9cm, och bara nån minut senare är jag helt öppen. De bräcker hinnblåsan, och jag ber att få komma upp på knä (hamnade i sängen när de skulle känna..), men det gick tydligen inte för sig. Kanske var det inte läge att vrida för mycket på bäckenet..? Ja, jag hade nog ändå inte hunnit vända mig, för 6.12 var flickan ute. Ja, det gick fort där på slutet! :shock:
Sen följer en underlig dag på förlossningen, men den historien kommer senare för nu måste jag få i ordning alla och fara på läkarbesök.

Tjo!
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Grattis Sofies mor (och Hannas mamma 8) )! Välkommen lilla Hanna! :heart:

Vilken effektivitet där pâ slutet :shock: Skönt att slippa ytterligare timmar med värkar, men alltför fort kan vara jobbigt pâ andra sätt. Hoppas att du kunde känna dig närvarande även den sista biten och att smärtan var hanterlig. Väntar spänt pâ historien om den underliga dagen pâ förlossningen, men no rush, honeymoon framför allt! (och storasysters reaktion, hur var den? :D )

Inne i min mage sparkas det nu för fullt och jag är sâ otâlig. Fick Anna Wilsbys bok och dvd Innan du föder i brevlâdan nu i dagarna, vilket taggade mig ytterligare. Jag har inte läst och sett allt än, men jag gillar verkligen de bitar jag tagit del av hittills. Nâgon som gâtt hennes kurser?

Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Grattis Sofies mor! Vad härligt att ni fått en lillasyster! :heart: Tänk att alla förlossningar är så olika, det verkar kunna bli lite hur som hellst.

Sarisparis: Jag gick en sån profylaxkurs förra gången och den var väldigt bra! Kände mig så stärkt efter den. Nu blev det ju snitt, men jag djupandades då snittet gjordes och då blev jag mer fokuserad och mindre rädd. Så det var ju inte "bortkastat". Jag har ett häfte som man fick därifrån som jag läser i nu och gör övningar. Den bästa övningen vi gjorde var nog att slå sönder en blyertspenna med bara ett finger. Första gången tvekade jag och det gjorde sååå ont att slå i fingret. Nästa gång tänkte jag "nu jäklar" och så slog jag sönder den utan problem och inte gjorde det ont heller. Tankens kraft! 8)
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Tetz

Inlägg av Tetz »

Grattis till bebis-Hanna!! :D :heart: Jag ser också fram emot att höra om det där dygnet, det verkar spännande. :shock:

Jag gick också Annas profylax och hade väldig nytta av det. Det är ju såklart svårt att veta om det hade gjort ondare utan profylax, men för mig var den största behållningen den mentala. Kursen gav mig lugn och tilltro till min egen kropp, och det är ju en rätt bra uppladdning inför en förlossning :wink: Jag har precis bokat in en repetitionskurs i april! :D
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
helamig

Inlägg av helamig »

Stort Grattis Sofies och Hannas :wink: mor :D :heart: Det verkar som du fick en smidig förlossning i alla fall. Härligt! Stora kramar till er!
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Varma gratulationer till Sofies och Hannas mamma, vilka härliga nyheter, en lillasyster i huset. Det är bara ljuvligt. Ta väl hand om er allihopa.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
MamMalin

Inlägg av MamMalin »

GRATTIS Sofies mor o Hannas mamma! Härligt att allt gått bra!

Jag måste citera mig själv angående mitt inlägg till helamig...
MamMalin skrev:Ojojoj - vilken förlossningsreseupplevelse! Vilket jobb du gjorde både hemma o i baksätet! :shock: :D :heart:
Har högläst för äkta hälft (idag är v37+0 för oss...) o LOVAT att inte vara lika cool som du 8) (riskfritt iofs)
KRAM!
...och dementera... :oops:

På natten mellan söndag och måndag födde jag en liten tjej hemma i dubbelsängen! Äkta hälft fixade sin del galant (telefonkontakt med ambulans och förlossning) Allt har gått fantastiskt bra och alla mår super! Förlossningsberättelse kommer senare...
/ Malin - mamma till lillkillen -09, 5mån-kurad, och lilltjejen -11, SM :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Men oj vilka förlossningsberättelser ni har härinne :shock: :D Grattis till alla mammor, pappor, bebbar och syskon - ni är helt fantastiska!

:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"