Fortsätter väl i "min" tråd för den kommer väl överst så ni ser
Känns som om vi spelar bowling och hamnar åtskilliga gånger i rännan... Om ni förstår. Nu är hon visserligen förkyld. Snorig spm attan men ändå bättre än igår.
Hon har sovit EN 12 timmars natt. Nu var det ju över en månad sedan, är inte det lite väl lite? Vet att det TAR TID... men ändå?! Men å andra sidan så hade hon väldigt många 11-11,5 timmars nätter en period, efter uppföljningsveckan och några veckor framöver... vaknade ibland men somnade ofta om själv och fort.
Senaste veckan (utan förkylning) har hon vägrat somna på en gång vid nattning, utan börja grinat och det eskalerar. Ramsar men det hjälper inte. Tycker att Ramsan faktiskt inte har hjälpt på senaste tiden. Då går jag in, lägger tillrätta, hon skriker oftast lika mycket i alla fall, buffar, när hon lugnar sig lite ramsar jag ut. Till slut somnar hon. Buffar väl för länge... Ibland får hon grina rätt länge... faktiskt 10 minuter...
Nu säger ni väl att vi ska "backa"??? Hur gör man då undrar jag? Det är ju inte meningen att man ska låta henne skrika... Jobba med ramsan? Men det känns som att den inte tar alltid. Ibland funkar det väl. Ibland somnar hon om själv på natten också, fast hon skrikigt ett tag. Utan ramsa eller något. Gör jag fel då? Eller kan jag bara "låtsats som ingenting". Vill inte ramsa ihjäl henne heller.
Det har liksom aldrig varit perfekt, men jag har varit hyfsat nöjd med 11 tim nätter. Men vi har aldri tagit upp henne förrän tidigast 06.45. En kvart för tidigt då... Dagtid funkar oftast bra. Ibland kan hon vakna efter 30 min. Då är det INTE lätt att få henne att sova mer...
Ja, jag vet inte... nu är hon som sagt fökyld. Hon har vaknat säkert fem ggr nu och klockan är 22.30. Men det har väl sina skäl... Jag har höjt upp sängen... hon är inte täppt utan det rinner bara... Känner väl mest att det var en jobbig natt inatt och blir väl tokless av en dålig natt

Men innan hon blev förkyld nu så vaknade hon rätt ofta iaf 1 gång/natt. Somnade väl om ibland som sagt. Japp... ge mig kloka råd