jag ska nu i helgen starta kurning med min underbara son som är 7,5 månad. Känner mig lite nervös och ändå förväntansfull inför resutlatet. [-o< Jag undrar lite hur jag bäst ska lägga upp det. Vi har under hela hans uppväxt kört dagen på känn, inga bestämda tider förrutom vid läggning. Min son är en kille som vaknar ungefär varje timme under natten och måste upp till mitt bröst för att somna om, äter jättedåligt på dagarna, är klängig och vill inte vara själv ens på dagen. Så kan vi ju inte ha det. Både han och jag är urtrötta
har dock några dumma frågor inför starten.
* Men om jag börjar kurandet inatt, går det bra att börja med schemat imorgon? Eller måste jag ha börjat med schemat innan kurningen??
*under uppföljingsveckan; kan man ha utflykter då? (ex IKEA, babysim, fika, handla?)
*Vill inte ge upp amningen men jag vet inte hur jag ska få in detta i schemat eftersom han ska äta ca 4 mål om dagen, och jag vill att han äter ordentligt då. måste jag sluta amma? kan jag amma som mellanmål?
*vad är skillnaden mellan pangramsa, bekräftelseramsa, och sen finns väl andra ramsor som jag glömt namnet på?
*när han ska sova på dagen i vagnen, måste han vagnas eller kan jag bara gå ut och gå med vagnen på en promenad?
tacksam för svar. / hälsningar sandra