Ny här och håller precis på att lägga min lilla älskling på 14 mån. att sova FM lur. Min man tog första natten i natt, och det gick väl sådär?! Lilla Tino har enormt stark vilja, och vrålar när man lämnar honom. I natt höll min man på i långa omgångar (30-45 min), men efter några varv med skrik/uppvakning, somnade Tino från 02.30 och sov i ett till 7. (Ska upp 8 då han kom i säng 8)
Nu ska han som sagt sova igen, och vrålar högt och argt & förtvivlat?! när jag lämnar rummet eller ramsar utanför. Ska inte säga att han inte är ledsen....men han låter arg.
Jag ramsar då utanför ettpar gångar med några minuter imellan, och sen går jag inn o lägger ner honom och solfjädrar medan jag ramsar tills han lugnar sig. Somregel lugnar han sig direkt när jag kommer inn! Helt utmattad är han, lägger sig (på rygg) tacksamt ned och blinkar tungt med ögonen. Sen när jag släpper honom och ramsar på väg ut, springer han upp som en fjäder och börjar vrååååla igen! Varje gång!
Men jag ÄR jättemotiverad och VILL att det ska funka!! Verkligen.
För annars har han "tuttat" sig igenom alla nätterna och väcker både sigsjälv och mig jämt (5-6-7 ggr per natt), jag orkar inte mer av det. Så nu blir det kuren, inget alternativ!!! Min man är minst lika motiverad; vill ha sovrummet för sigsjälv igen!
Nu har jag ramsat ettpar gånger igen, och han har somnat, till TROTS för bekräftelsesramsan som brukar reta upp honom direkt---ÄNTLIGEN! Men iflg. skemat ska han ju vakna för en kvart sen (!), men eftersom han inte sovit mer än 5-10 min. låter jag honom sova lite till. Det är väl OK?
Jag tyckte kuren lät så enkel då jag läste boken, men nu tycker jag det är jättekompliserat....
NÄR går jag inn, NÄR ramsar jag bara utanför?? eftersom han
1) är över ett år och inte kan buffas
2) det är första dygnet
3) blir ARG, vrålar högt och inte jag tror han er direkt ledsen mest?!
Hur länge väntar jag innan jag ramsar igen när han ju vrålar konstant? (dvs. han reagerar på ramsan på det sättet att han lyssnar när jag ramsar, men börjar skrika direkt efter att jag slutat!)
Hoppas några av era hjältar som varit igenom o fixat det här kan svara mig!!
Lite förtvivlad nu som jag är ute från rummet....