Ska se om jag kan hjälpa dig med dina frågor.
1. När man dra ihop ramsorna så ramsar man x3 som vanligt och sista fjärde versen är bekräftande.
2. Om det är 25min kvar på vilan då älsklingen somnar hade jag valt att väcka 5 min för tidigt, alltså efter 20min sömn. Då fär man till en naturlig skarv och utnyttjar lite av marginalkvarten.
3. Om brösten spänner som mest så pumpa ut lite, så att det inte spänner längre. Mend et viktiga är att inte pumpa för mycket, för då tror ju brösten att mer mjölk behövs och då kommer det produceras mer. Så pumpa mindre och mindre.
4. Om älsklingen vaknar för tidigt så ska du försöka få henne att somna om. Annars kommer hon fortsätta att vakna efter exem´pelvis 45 min. Så vaknar hon 13:45 så försöker du få henne att somna om. Somnar hon om 13:55 använder du marginalkvarten och låter henne sova 20 min. Somnar om inte innan kl blir 14, så tar du upp henne. Skulle hon råka somna precis kl 14 så ger du henne 5 min innan du väcker henne igen.
Det är bra om man kan väcka de små och om de kan väckas i en naturlig skarv, så man får laborera lite med marginalkvarten både före och efter för att få det att bli så bra som möjligt.
5. Om du väljer att gå in med solfjädern, så håller du den tills hon inte är ledsen längre utan sömntung, då först ramsar du dig ut.
Hoppas jag kunde vara till någon hjälp!
Bianca