Mitt namn är Maria och det har nu blivit dax att kura min snart 9 månaders gamla tjej! Köpte "sova hela natten" boken redan i somras. Men det har inte blivit av förens nu! Mycket på grund av att vi inte förens nu fått iordning hennes rum!
Har läst "sova hela natten" boken 2gånger och även endel ur "barnaboken". Och även mycket här på forumet. Så börjar nu känna mig redo!
Hon har ALDRIG sovit en hel natt! (eller jo 3st under hennes snart 9månader.. och då har hon sovit från 21-6)
Vi har tänkt att köra igång redan imorgon(torsdag). Så jag hoppas att nån hinner svar på några funderingar!
Har kopierat ett schema från boken. (men har förlagt morgonen 30min senare)
Natt. 19.30-7.30
Äta. 7.30 (då tänkte jag amma)
Äte. 8.45 (frukost med mig & pappa)
Sova. 9.45-10.30
Äta. 12
Sova. 13-14.30
Äta. 15.30
Äta. 18
Bad, skoj nattslurk. 18.30-19.30
Natt.19.30
Tar mer än gärna emot synpunkter!
Idag brukar min lilla tjej ta morgon runt kl.6-7. Ska jag ändra tillbaka schemat och ta morgon vid kl.7 istället? Men jag skulle vilja att hon inte sov på förmiddagen förens vid 9.30. Orkar hon att vara uppe från kl.7 till kl.9.30???
Sen undrar jag med vaggningen i vagnen.. Hon sover på rygg i vagnen, är för trångt för henne nu att sova på mage i den. (men hon sover på mage i sängen sen hon var 2månader)! Om hon inte skulle somna eller ta väldigt lååång tid på sig att somna så att hon kanske bara hinner sova 15 min eller till och med inget alls.. Av de 45min som jag tänkt. Ska jag då strunta i förmiddagsluren den dagen? För om hon sover senare blir ju hela schemat fel resten av dagen!
Och hur länge ska man vagna? Tills hon är tyst.. säga ramsan och gå där ifrån.. Om hon börjar skrika ska jag fortsätta vagna eller ska jag bara ramsa??
Nu ska jag läsa lite till och öva ramsa!
Grannarna kommer tro att jag blivit galen!
Hälsningar/ Maria