Allt är så bra UTOM dom läskiga maskinerna...
Min lille var alltid med mig när jag mixade hans mat när han var 8 mån ic han tyckte det var kul. Jag har låtit honom lägga i saker osv men när han blev 1 år började saker och ting förändras. Han blev skrajsen utan att ngt hänt. Han har alrig gjort sig illa eller så. Till en början gick det fint att mixa och samtidigt le. Då log han lite grann och forts vara lugn men de senaste veckorna har det bara blivit pannkaka. Jag trodde att detta var som en liten grej. Att ena dagen kan dammsugaren vara läbbig och sen är det bra. Men detta blir bara värre. När jag ska mixa ngt så skriiiiiiiker han så blodet fryser och börjar stor gråta och slänger sig i min famn och sen så fort jag tar upp honom slår han mig och vill ner. Jag har prövat att låta honom undersöka när den inte är i gång och visat och sagt att den gör spännande ljud. Det har inte hjälpt. Min sambo bar bort honom en gång för han tyckte så synd om lillen. Jag känner mig mest :-s
Nu har det eskalerat känns det som. Det är inte bara mixern, det är mixer staven, det är ångkokaren, det är äggkokaren... Bara jag petar på dem utan att ens sätta på dem så börjar det. Skriiiiiiiii! Tårar och kastar sig i famnen och ändå inte. Jag ska vara nära, nej jag ska bort och saken är bara sååååååå hemsk.
Vad ska jag göra? Sluta mixa?
Jag orkade inte med detta idag så jag morrade åt honom att sluta.
Men det känns himla jobbigt. Vad mer ska bli läskigt nu? Han tyckte också att hårtorken verkade suspekt idag... Ugh!
Jag lyckades ju så fint med stora borrmaskiner och allt vad det var. Att få honom att tycka att de var spännande men det går inte med detta.. Why?
Och just detta med att han inget vill. Han vill vara i famnen men ändå inte. Mamma är tryggast och hemskast. Han river mig hårt ibland också. När jag tagit bort maskinen och sagt att den är borta så går han fram till mig tittar och sen ger mig en rejäl örfil.
Det är ngt som gått snett här. Lillen är arg på mig men jag vet inte vad han behöver...
Vad tror ni?
Värme /Luvisen