Vår dotter är nu 5,5 mån och igår kväll började vi kuren. Natten gick över all förväntan och krävde inte mycket av varken buffning eller ramsning och för oss var detta helt fantastiskt!
Jag har läst boken, fram och bak och surfat forumet men kunde inte riktigt hitta ett svar på mina funderingar gällande dagslurerna.
Hennes schema är from igår
20:00-07:00 Sova
07:00 Äta
8:30-10:00 - sova i vagnen på promenad
10:00 Äta
11:30-13:00 sova i vagnen på promenad
13:00 Äta
15:00-15:45 Sova i spjälsängen
16:00 Äta
17:45 - 18:30 Sova i spjälsängen
18:30 Äta
19:00 myshäng med föräldrar
19:15 Bad
19:30 rejäl nattslurk
20:00 Godnatt
Nu till min fråga. Hon blev helt vansinnig när vi la ner henne i spjälsängen på dagen som förväntat för det har hon gjort i flera månader nu (dock var det inte så när vi la henne på kvällen) Hon skriker upp sig fenomenalt till den gräns att hon faktiskt kräktes lite grann, men kan känna att det är ilska och att hon är förbannad på att ligga ner, inte nödvändigtvis att hon är rädd och ängslig. Men oj vad svårt det var för mig att komma till saken
Om hon skall sova 45 min men skriker hela 45 min - tom mer, kan jag fortsätta försöka lugna henne tills hon är så lugn så hon kanske somnar ohc kan sova en kvart eller så (marginalkvarten) eller måste jag försöka lugna henne och sen ta upp henne för att hon förverkat sin vila?
Vet inte om jag var tydlig med vad jag undrade men annars skriver jag igen. Om jag har missat nån tråd som svarar på dessa frågor hänvisa mig gärna dit så slipper ni svara igen
Tack på förhand
mvh Ulrika