maken satt och läste igenom tråden igår kväll. kändes bra. dock fungerar det inget vidare här hemma. vi har inget sätt som funkar för att få honom att somna!
det är verkligen helt superbesvärligt varenda gång. vi alternerar mellan vagning på mage, rygg, sida- inget funkar. bilbarnstolen, buff i säng, att gå runt med honom i famnen, ligga bredvid mig i våran säng. däremellan försöker vi med rap, mer mat från bröst och flaska. det går aldrig utan skrik att lägga honom. oftast tar det 30-60 minuter att söva honom. vi känner oss helt hjälplösa.
känns som vi inte har nån struktur alls i hans vardag eller i läggningsproceduren. vi har låtit honom styra senaste dagarna. mycket pga att jag inte orkar söva om när han vaknar i 45 minutersskarven. jag blir bara besviken när det inte blir som jag tänkt. maken undrar väl vad jag håller på med men följer oftast mig. han tar inge egna initiativ till att strukturera upp utan lyssnar in mig och väntar på signal... på gott och ont.
så i dagsläget ser dagarna ut så här. vaknar. mat vakentid erbjuds mer mat inna det är dags dör att sova. tar ibland. lägger. vilket alltså innebär skrik och frustration från oss alla. i undantagsfall somnar han i ovrallen i bilstolen omedelbums med bara några skak i handtaget. sover 45 min - 2,5 timme per sovpass. oftast bara ett långpass per dag.
nätterna är bra!
snälla, tips på hur vi ska komma tillrätta med läggningsproblematiken!!!