Hej, vad länge sen jag skrev... [-X Ted är på jobbresa så jag och Bobo är solo här hemma i snön.
Stackare - vad jobbigt ni verkar ha med förkylningsastman. Vår granne som är 2,5 år har också det, men jag kan trösta er med att det blivit betydligt bättre nu sen han blivit lite större.
Bobo har varit vrålförkyld, och är fortfarande, sen i måndags. Han fick feber och jag förberedde mig för värsta natten, men så sov han ända till 04, vaknade, och sov vidare till morgonen

Men sen när febern släppte har det varit si och så med sömnen. Han sov ändå ganska bra i förrgår natt, och så tänkte jag i går kväll att jag var så less på vårt folie för fönstren (som jag dessutom inte ids ta ner dagtid...

) så jag tog bort det och nöjde mig med rullgardinen. Det var mörkt men inte så väldigt, eftersom en gatlykta finns utanför fönstret och snön reflekterar säkert också en massa nu. Jag skulle inte ha gjort detta - Bobo vaknade en gång i timmen tror jag, eller till och med oftare någon gång... Vid tvåtiden hade jag fått nog och tänkte - jag tejpar snabbt upp folien igen. Bad idea... Stackarn blev helt rädd att jag var inne och stökade i hans rum och blev helförvirrad. Det tog två timmar innan jag fick honom att somna om. Jag gjorde ALLT - till och med det man inte "får" - buffade, tog upp i famnen, la över i min säng, provade till och med med napp...

Till slut tänkte jag - vi får börja om med en "ny natt". Så jag tog ut honom i köket, gjorde lite ersättning som jag hällde i honom, och gonattmusiken på. Sen slocknade han till slut, och sov nästan en timme för länge på morgonen. Jag lät honom göra det. Så hela dagen har vi legat en timme efter, men det gör inte så mycket. Hoppas bara att en natt är ingen natt - så han inte tror han ska få mat på natten igen... Jag får försöka stålsätta mig.
Så vad har jag lärt mig av detta - två saker - INTE störa i rummet på natten. Och SÅ mycket bättre vi ändå har det i dag jämfört med före kurningen - i natt ett tag kändes det som om vi var tillbaka till innan kuren.
En till sak måste jag tillägga - han saknar faktiskt nappen. Han snuttar på ALLT, men det funkar liksom inte på samma sätt med en gosetrasa som med en napp. Men nappen får han inte tillbaka. Vad säger ni - har era små rackare nappsaknad?
Jo, läkarbesöket visade (så klart) att han är frisk som en nötkärna. Skönt att veta.
Johanna, hoppas verkligen det går bra för er i helgen! Jag ska kolla forumet och vara beredd att peppa dig!
Kram!