jag har varit på jobbet hela dagen och har inte kunnat skriva något alls. har dock suttit och smygsurfat på mobilen, utan att våga svara (jag fick ett nytt jobb mitt i föräldraledigheten och har börjat jobba två dagar i veckan. känner inte riktigt att jag är i det läget att jag kan nöjessurfa ännu
åh, så jobbigt att ni fick lite bakslagsnätter igår natt. jag går nästan och väntar på vår. det verkar ju vara mer regel än undantag att den kommer.
förstår också att det är lätt att misströsta (jag gör det själv som sagt titt som tätt!), men ge inte upp! det blir bara bättre, det är jag säker på!
jag försöker verkligen att inte tänka för mycket på alla solskenshistorier där allt gått enligt protokollet, alltför mycket. bara det att vi alla tre knappast har barn som följer alla "uppåtkurvor" talar ju för att det är många som strular. det man kan vara mer eller mindre säker på är väl att man når fram, till slut ... även om det tar en månad eller två
förresten, johanna, du skrev att du läst en tråd om en mamma som det tagit fem veckor för. har du kvar den nånstans? jag skulle behöva en sån tråd, känner jag.
jag tycker att det går rätt bra för oss nu, här hemma, egentligen. han sover hyfsat på nätterna och man behöver oftast bara ramsa någon enda gång innan vargtimman. men så kommer just den där vargtimman ... och då gör man inget annat än ramsar ibland, tycker jag. och ibland sover han nästan rakt igenom den.
det jag tycker är tristast är just läggningen. vi jobbar mycket på att han ska tycka om sängen, nu. det känns så himla viktigt. såhär kan vi inte ha det.
jätteskönt förresten, att Ivan slocknade så snart igår. hur gick det idag?
haha, ja, vi är absolut inne i promenadträsket!!
de enda sätten svante någonsin har somnat tidigare (i princip) på dagen är i vagnen på promenad eller i sele på magen. så nu när kuren började och anna skrev att man gärna fick köra lurarna i vagnen körde vi på det och tänker att vi gör det under kur + uppföljningsvecka. hade inte riktigt förberett oss på den här jäkla kylan!! det är verkligen inte kul att ge sig ut, nu.
snart kommer vi dock att börja jobba på sängen på dagen. jag vet att det kommer att bli jordens projekt, så jag önskar ju verkligen att han snart ska acceptera sängen på kvällen - så att det blir lite lättare på dagen!
ja, visst ser man era små framför sig!
hoppas att vi alla får en fin och lugn natt, barn som föräldrar!