Oavsett vad som skrivs i detalj eller inte - jag har en fråga till Plutteli... som ett av detta fantastiska forums
Om du i din vildaste tror att Anna Wahlgren eller någon av oss andra här påstår eller tycker eller föreslår eller skriver, att något barn skall ligga i sina sängar i kräks eller bajsiga blöjor tills "blödande sår" upptstår, är du så fel ute. Jag var en av de som svarade och stöttade de hemvändande mammorna från Gastsjön i somras - och mig veterligen sov de alla gott när det hela var över.
Hela filosofin och tänket gällande SHN, är att man inte skall rädda barnet från sängen på grund av något så naturligt som bajs eller kräks.... utan byta ut hela kalaset, med pyjamas och hela klabbet som lakan och allt - med bebisen kvar i sängen. Detta gäller ju de barn som är rädda för sin säng, och som inte skal förledas att tro att de två naturliga företeelserna ovan är något att bli rädd för, varken som mamma, pappa eller barn.
Därmed inte sagt att man skall strunta i att avhjälpa dessa tillstånd!

Kanske har du själv enbart läst bitvisa delar av det du velat läsa... om detta var det enda du hittade som förkastligt i hela SHN var det ganska oskydligt tycker jag, särskitl med tanke på att du säkerligen misstagit det du läst.
Jag kan säga dig att jag ett par gånger föreslagit att man skall VÄNTA med att byta en bajsig blöja, om ungen vaknat en KORT stund före utsagd morgontid. Att ett litet barn som blivit korrekt kvällsskött med olja och diverse salvor ligger en kvart extra med bajs i blöjan... det borde inte skada så väldans mycket. Hur har du gjort, om du har egna barn, när ni varit på utflykt, eller promenad och inte haft nytt byte med dig...?
Säg då för Guds skull inte att dina barn gått med bajsig blöja ens några minuter tills ni kommit hem för att byta...?????

Retas...
Få lite perspektiv på detta nu är du snäll - SHN är bevisat att fungera för så många och det handlar om en hel livsstil där man prioriterar struktur och fast tider för mat och sömn, som de små vanedjur barnen faktiskt är. Inte enbart en "sovmetod" bland andra där man låter barnen ligga med kräks tills syran gnagt hål på deras tunna lilla hud eller bajset frätt hål i liten rumpa.... skakar på huvudet.
Det är nästan komiskt och nu ångrar jag att jag tod mig tid att slösa minuter på detta..... jag som aldrig svarar i den här typen av heta diskussioner annars...