Hej igen!
Nu har vi kämpat på ytterligare en vecka. Dagslurarna inne funkar nu rätt ok. Jag har haft sjuka storebröderna hemma två dagar så då har vi varit
tvungna att ta alla lurarna inne och nu somnar Lilla H på sådär 10 minuter efter en del protester vilket känns betydligt bättre än innan. Hon vaknar upp under långa lunchluren men det har gått att få henne att somna om. Läggningen på kvällarna funkar bra.
Det som däremot tär på krafterna är att hon fortfarande
inte sover hela natten.

Vi börjar känna oss lite modstulna samtidigt som vi vet att det är vääldigt många som har problem med vargtimmarna. Våra tvillingpojkar var betydligt lättare att kura och sov bra hela nätterna redan efter någon vecka, men nu tycker vi att vi har hållit på ett tag. Det är alltid minst 1 timmes protester på morgonkvisten då hon vaknar upp vid 5-6-tiden. Till slut kan hon somna om men inte alltid. Ovanpå på det är det ofta något ytterligare uppvak vid 2-3-tiden på natten men då brukar hon somna om efter några ramsor på 15-30 minuter.
Vi har provat både att ramsa mycket och lite men det utvecklas nästan alltid till kris så att vi behöver gå in och buffa. Solfjädern har tyvärr aldrig fungerat på vår dotter. Idag var hon upprörd ända fram till kl 7 så det var svårt att hitta ett "bra" tillfälle att ta upp henne och göra morgon.
Min man och jag tar varannan natt och får ta vakten vid madrassen utanför hennes rum. Pappan brukar försöka göra husljud (ingen effekt) men själv är jag för trött vid den tiden på dygnet för att göra något annat än att ligga på madrassen utanför och ramsa.
Har försökt att ge henne mer mat på morgonen men det vill hon inte ha. Misstänker att attityden sviktar. Pappan tycker inte att kuren verkar fungera på henne riktigt Jag tycker synd om lillstumpan som är olycklig i vargtimman och inte får sova så mycket som hon behöver.
Jag har justerat schemat en aning och senarelagt de två första lurarna en kvart så jag listar de nya tiderna här:
7:00 Morgon
7-8 Amning, byte, mer amning
8:45-9:30 Sova 45 min
10:00 Lunch. Gröt eller puré. Amning efteråt.
11:30-13:30 Sova 2h
13:45 Amning
15:15-16:15 Sova 1h (bör kortas till 45 min snart men inte så länge som natten funkar så dåligt)
16:45 Middag. Gröt eller puré. Amning efteråt.
18:45 Nattslurk (välling)
19:30 Sova natt (11h30)
Vad ska vi göra

Mer mat? Sluta amma, bara välling??! Bättre morgonstrategi? Vad gör vi fel?
/Trött Hermione