Första gången jag skriver i föräldarforumet, men inte första gången jag besöker det! Tycker att man fått massor av toppenbra tips för att kura men framförallt blivit inspirerad och peppad när man behövt det som mest .
Nu har jag dock en fråga som jag inte hittat svaret på någonstans!
Jag har kurat min son Leo ( född 100509 ) sedan den 9 okt 2010! Det har gått några steg framåt och några steg bakåt men det är en process så jag fortsätter. Alternativet finns inte!!!
Jag har låtit honom ta alla sina sovlurar både dag som natt i hans spjälsäng! Alla tider har inte satt sig än, men vi jobbar på det! Nu undrar jag hur jag ska introducera sova i vagnen! Annars är man bra begränsad om han är tvungen till att sova alla sina lurar i sin säng!!!!
Han har tidigare sovit i sin vagn men sällan längre pass än 45 min!
Min lille plutt är nu alldeles för stor för att läggas på mage i vagnen och då jag kommit så långt att jag inte buffar, vaggar, eller trafikerar i hans rum ( i så fall vid krisläge), så känns det kanske onödigt att börja vagna????
Har funderat om jag kan markera helt enkelt att det är dags att sova genom att dra ner vagnen till sovläge, låta honom ligga på rygg, lägga hans huvud åt höger (hålla en liten stund för att markera), lägga en filt över vagnens öppning för ljuset (och markera ytterligare) sen ramsa!
Skulle detta vara något?????
Tacksam för alla svar!
Tjing/Christina