Väldigt glad för det!
Jag har en liten Jack på 5 mån. En väldigt glad liten kille. MEN, han sover oroligt. Redan när han var några dagar gammal sov han i sin egen säng och flera timmar i streck. Ammades på natten och somnade sen om bredvid mig.
Under augusti var vi bortresta hos min familj och han sov bredvid mig. När vi sen kom hem igen så fortsatte jag att låta han ligga i vår säng. Sen en månad tillbaka har han till och från sovit oroligt. Han gnyr när han ska somna, jag buffar honom (har jag gjort sen han föddes) och sjunger mjukt med ganska mörk stämma.
Nu somnar han i vår säng bredvid mig, jag ammar honom eller så får han ersättning eller napp. Han vaknar efter nån timme (runt 22.00) och är orolig. Eller han vaknar inte, men han sover oroligt, söker nappen, gnyr och sparkar med benen. I sömnen. Detta resulterar ju i att jag inte får sova och det gör dagarna väldigt jobbiga.
Efter att nu ha läst att han förmodligen har sömnbrist blir jag alldeles förtvivlad!!! Jag visste inte att jag gjorde detta mot mitt barn.
Kan någon hjälpa mig.
När kan jag börja? Vill börja omedelbart.
Ska jag hålla mig helt hemma med honom under de har dagarna (veckorna?).
Jag känner att jag behöver hjälp och uppmuntran i detta, jag vill inte låta honom sova dåligt en enda natt till.
Vi bor i en 2:a, alltså har han inget eget rum. Men jag kan väl genomföra det här ändå?
Förlåt för ett rörigt inlägg, men jag vill bara få hjälp att hjälpa min son så snart som möjligt!
Slukar allt som står på den här sidan med hull och hårr
Tack Anna!!!!!
Catti