Hej Sofin,
jag har suttit här ikväll och läst igenom hela din tråd!
(Ett råd, sätt dig och läs den noga från början, Verkligen läs den och framförallt svaren du fått på vägen. Dom är Bra.)
Det jag ser - så där direkt - är att du är full av goda intentioner och jobbar på - men att du motsäger din flicka hela tiden genom ex först vagna, sen ta upp och använda bärsjalen, som du verkar gjort mycket?
(Jag förstår helt och fullt att du vill att hon ska sova, missförstå mig inte där.)
Jag tycker att det är dags för total omstart för dig.
Flickan är 4 månader nu eller hur?

Läs igenom Standardmodellen och kolla schemat för 4 månaders ordentligt en gång till!

Dags för mat och välling. Det går inte att vagna bort hunger och det är det som alltid trasslar i skarvar, förutom övertrötthet.
Potatismos, sötpotatis, Smör, morgonvälling, kvällvälling, palsternacka, massor av banan, passerad morot och majs etc. Mata tills hon säger säger stopp definitivt och fråga sen en gång till. Och sen en gång till..
Och SEN fyll på med bröst/flaska 15 minuter före alla läggningar för säkerhets skull.

Attityden är allt när du presenterar mat, laga mat med henne, ät med henne, prata om vad ni äter, stek så det luktar bacon i köket (typ..) !

Utevistelse - (På egen tur, inte bara på väg till förskola el dylikt) Ut med vagnen, Sen upp på armen i höstvinden och titta på bark och löv, prata med gamla tanter och små hundar, berätta allt för henne!

Minst två träningspass per dag på golvet - lägg dig brevid henne (med lysande ögon) kravla, kolla, peta, låt henne undersöka dig.

Gör allt arbete i hemmet/affären tillsammans med henne och kära sonen, bjud in honom på allvar att delta i allt som rör hennes skötsel (ointresserad eller ej, jobbet gör man ihop!)
Skippa sjalen nu, säger jag. Hon är 4 månader och kan definitivt sova själv.
Läs alla länkar du fått igen och bestäm dig, så där djupt inne i dig - nu är det dags att sova.
(Men Mata först!)
(Min lilla skippade alla nattmål första gången av sig själv vid 3,5 och min stora pojke vid 5 månader så det beror på don och person säger jag)
Vagn eller spjälsäng tror jag inte spelar så stor roll egentligen, beslutet ligger faktiskt hos dig, hur knäppt det än kan låta efter så mycket jobb och trassel. Men du måste bestämma dig om du vill, verkligen, vill att hon ska sova i egen säng och genomföra det.
Jag skriver det här helt av egen erfarenhet - Lilla L skarvade tills jag matade tillräckligt (och det behövdes mer än jag trodde ) och slutade vagna.
(Jag började tröttna på skarvarna! och gick ut och gick i två veckor på lunchluren, sen fick jag skoskav och kände nu räcker det...)
Mer is i magen och lugn i händerna, rara du.
Mata allt du kan i 2 veckor med ny mat och välling.
Upplev världen tillsammans och var utomhus massor.
Utvärdera Sen.
Ok?
C