Hej och hå, nu är det svettigt här hemma
Igår vändes världen uppochner när vi åkte iväg på namngivningskalas mitt i bästa mat-tiden enligt lilla Minna. Jag försökte få i henne lite granna så hon inte skulle få världens hungerattack i bilen, tänkte att jag kunde fylla på med mer när vi kom fram, med resultatet att hon somnade på väg till kalaset och gick inte att väcka. Så, lilla fröken fick sova i bärsjalen.
45 minuter ungefär sov hon och vaknade sen, vrålsur. Tog mig ett tag att lugna ner henne men hon fortsatte att gnälla så jag tänkte att hon nog var hungrig och gjorde i ordning en flaska ersättning. Hon åt typ 30 ml. Inte hungrig...
Det var VÄLDIGT livat på kalaset och stackars liten Minna har aldrig varit med om liknande. Vi kom hem igen vid kl 16 och (kalaset började 13) och hon kunde fortfarande varken sova eller äta ordentligt (snuttade lite på bröstet bara). Men orolig och grinig var hon. Vid 17:30 lyckades jag ÄNTLIGEN få henne att somna. Tyvärr inte i vagnen utan PÅ mig, i vagnen hade hon legat och vi hade försökt vagna henne till sömns men det går väl inte så bra egentligen när man inte är tvärmätt.
Sen sov hon oroligt på mig ca 2,5 timme och allt var frid och fröjd när hon vaknade (trodde jag). Hon sörplade i sig en hel flaska som hon brukar och somnade sen relativt gott på kvällen vid tiotiden. Vaknade sen strax innan ett och var vrålhungrig så det var bara att göra i ordning en flaska. Men sen blev det snurrigt, hon låg och morrade och gnölade av och till ända till kl 5. Hon somnade om själv emellan. Inte ville hon ha någon ersättning vid femtiden men somnade om efter lite kort vagning. 6:30 vaknade hon med ett vrål och då var jag så trött så då fick hon komma och sova hos mig, eller sa jag sova!? LIgga och knöla och kittla mig i sidan var det mer
Och så idag har hela dagen varit ett stort kaos det med.. trots att vi bara varit hemma. Hon sover en liten, liten stund och går inte att få att somna om. När hon väl vaknar snuttar hon på händerna, är missnöjd och pickar med lilla nästan i bröstet när man har henne i famnen. Hungrig tror man och gör i ordning käket, varpå det bara äts lite, lite. Och somnar gör hon ju inte heller!!

Hur sjutton gör man för att komma i ordning igen? Nu är hon liksom för trött för att äta och för hungrig för att sova verkar det som.. det är inte lätt att vara liten! Och inte lätt att var mamma och pappa heller just nu

Hon blir tröstad när hon får komma till bröstet men då blir det ju en liten snutt bröstmjölk som säkert bara spär på hela karusellen.
Det känns liksom inte rätt att låta henne ligga och gnälla och gnöla i vagnen, hon är inte ledsen direkt men låter lite olycklig. Vi vagnar lite då och då och hon lugnar ner sig men somnar aldrig helt.
Tips?