Hej!
Är inne på tredje dygnet av SHN-kur. 2 av mornarna har Lilltjejen , 7 månader, vaknat tidigt på morgonen ca 1,5 innan schema och har svårt att somna om. Jag har låtit henne ligga kvar ömsom jämrades ömsom tyst, men mot slutet så har hon verkligen blivit ledsen, tar dock inte upp henne förrän hon har tystnat (men vaken) med hjälp av ramsa och/eller buffning & solfjäder. När jag då tar upp henne och gör glad morgon, så ser jag att hennes lakan vid huvudet är helt genomblött pga allt sagel. Nån som har nåt bra förslag på bättre underlag än bomullslakan?
Känner annars att vi är på rätt väg. Inatt sov hon från halv åtta till halv fyra non-stop och somna sedan igen på en halvtimme, vilket hon inte gjort sedan i augusti. På kvällarna somnar hon på nån minut utan ett ord. Dock är det svårare på dagen, men har läst några inlägg nu och sett att det är ganska så vanligt.
/can-can
Mamma till Lina 080803 & Filippa 100403
morgonproblem...
Hej och välkommen can-can!
Jag föreslår att du öppnar en egentråd med dina egna frågor. Då blandar vi inte ihop de olika familjerna om man säger.
Så när du står i Forumindex för 4-12 månaders små juveler klickar du på "nytt ämne" och så sätter du din egen rubrik, klipper in din fråga här och så finns vi även där. Skriv gärna i din Profil i Signatur när ditt barn är fött, och när ni började kura. Det blir lättare för oss att svara då, särskilt när inläggen blir fler och fler och man inte alltid hinner skumma igenom allt för att hitta just det.
Ses där! :thumbsup:
Jag föreslår att du öppnar en egentråd med dina egna frågor. Då blandar vi inte ihop de olika familjerna om man säger.
Så när du står i Forumindex för 4-12 månaders små juveler klickar du på "nytt ämne" och så sätter du din egen rubrik, klipper in din fråga här och så finns vi även där. Skriv gärna i din Profil i Signatur när ditt barn är fött, och när ni började kura. Det blir lättare för oss att svara då, särskilt när inläggen blir fler och fler och man inte alltid hinner skumma igenom allt för att hitta just det.
Ses där! :thumbsup:
//Anna
Mamma till Ester -
född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Mamma till Ester -
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Re: Vaknat tidigt - blött lakan
GRATTIS till vackert beslut och vackert arbete :-({|=
Jag brukar bädda vid huvudänden med ett såkallat draglakan. Alltså ett trevikt barnlakan, eller vanligt lakan (örngott duger i vagn), som man alltså viker på längden i tre delar så det blir en smal "tarm" som man stoppar ner på ömse sidor om madrassen. Det blir en liten anings höjd på det hela, i stället för kudde alltså, men samtidigt ett slätt och lent underlag för lilla ansiktet. Och man kan lätt vika fram en ren och torr sida vid behov, utan att behöva bädda om hela sängen.can-can skrev: När jag då tar upp henne och gör glad morgon, så ser jag att hennes lakan vid huvudet är helt genomblött pga allt sagel. Nån som har nåt bra förslag på bättre underlag än bomullslakan?
O:)
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
lillanochjag
Hej på er!
Nu skriver jag igen, men bara för att TACKA er alla för stöd, pepp och råd. Nu, efter vad som känns som ett verkligt maraton-kurande, har vi äntligen nått vårt mål; lilla Emma sover heeela långa natten. Och detta trots att hon de senaste två månaderna plågats av förkylning, öroninflammationer och magsjuka. Även på dagarna sover hon nu som en liten gris 8) Skulle hon vakna i vargtimmen pratar hon en stund och somnar sedan om mha en ramsa.
Så TACK än en gång, och fortsätt med ert fantastiska arbete här på forumet!!
Nu skriver jag igen, men bara för att TACKA er alla för stöd, pepp och råd. Nu, efter vad som känns som ett verkligt maraton-kurande, har vi äntligen nått vårt mål; lilla Emma sover heeela långa natten. Och detta trots att hon de senaste två månaderna plågats av förkylning, öroninflammationer och magsjuka. Även på dagarna sover hon nu som en liten gris 8) Skulle hon vakna i vargtimmen pratar hon en stund och somnar sedan om mha en ramsa.
Så TACK än en gång, och fortsätt med ert fantastiska arbete här på forumet!!