Hej Katten!
Jag tror att du reagerar lite onödigt mycket på dina känslor och drar för snabba växlar för fort på lite trassel.

Eller för lite aptit som det var igår.

Du vet ju att allt med små barn tar tre dagar, och att en gång är ingen gång, eller hur? Så tagga ned lite med oron och ändrandet - skriv hellre en punktlista på allt du tror att du vill ändra, och så tänk igenom det riktigt noga och ändra sedan allt på ett bräde. Hattande, velande och sekvenser av ändringar är inte tryggt för bebisen!

Men sedan tänker jag också, som du själv tidigare har sagt: ditt problem i början var just att du fegade på att ändra för mycket på en gång och därför sköt på det hela och försökte göra det lite mycket gradvis (vilket det finns ett visst utrymme för i Standardmodellen, därför att det är så små barn vi jobbar med - däremot inte i SHN där vi behöver spika fast en absolut trygghet som inte ruckas en milimeter, pang bom i ett enda ryck

). Lär dig då av din egen insikt och sluta smyga!

Din kille är nästan 5 månader nu, och behöver inte ens ett nattmål längre, definitivt inte 2 (för det har du väl fortfarande?). Givetvis blir aptiten sämre på dagen om han får äta massor på natten!

Så jag tycker att du ska hålla schemat tryggt och stabilt som du nu har satt det, och istället ta bort nattmålen så att du får en utvilad kille som äter med god aptit på dagen. 8) Du har alla verktygen på plats nu - han kan somna själv och somna om själv, och väntar förmodligen bara på att du också ska ta ledningen i matfrågan: Man äter
på dagen, inte på natten!

För på natten händer ingenting, Utom Att Alla Sover Som Grisar.
Hos oss var det alltid lite vanskligt med ett nattmål för Lillebror. För då vaknade han flera gånger per natt och skulle kolla mig: Är det matdags nu? Nähä, somnar om. Men nu då? När vi väl tog bort nattmålet slutade allt sånt för svaret var så mycket tydligare: Nej, på natten sover man.

Sedan hade vi morgontrassel ytterligare nån vecka (fast det här var på våren, på vintern avtar morgontrasslandet rejält eftersom det är mörkt ute

) innan jag kom på att jag inte skulle röra en fena utom möjligen en enda pangramsa, och han kom på att han kunde somna om.

Så bara sätt igång och ta ledningen här med, tycker jag! Du har gjort det så fint på alla andra avdelningar nu och det är bara den här pusselbiten som saknas. Så kom igen och lägg den! :thumbsup: