Okej nattens resumé:
Okej, här kommer nattens resumé:
19 Buffning inleds efter tillrättaläggande. Först vilda protester följt av 10 min klagosång
19.15 Lugnar ner sig. Solfjäder. Går ut ramsande.
19.17 Bekräftande ramsa utanför dörren, stör henne! Tillrättaläggning, buffning max 5 min. Lugn. Ramsar ut.
19.19 Bekräftande ramsa, inget svar. Sover.
20.05 Vaknar. Tillrättaläggning, buffning 5 min. Ledsen.
20.15 Tillrättaläggning, buffning tyst på 2 min, ramsar ut.Påminner efter 1 min, tre gånger.
20.25 Tillrättaläggning, buffning 1 min. Jättearg. Påminnelse, sex gånger!
20.35 Tillrättaläggning, buffning 3 min. Jättearg. Ramsa. Döv?! Ingen reaktion. Påminnelseramsa, totalt sju gånger.
20.50 Tyst! Bekräftelse efter 30 sek. Tyst.
22 Välling
22.10 Solfjäder, ramsar ut. 30 sek sen bekräftelse, sover.
01.10 Vaknar, Tillrättaläggning, buffning 1 min. Ramsa ut. Påminnelse, tre gånger
01.17 Tystnar, bekräftelse efter 30 sek.
02.20 Vaknar. Tillrättaläggning, buffning 1 min. Ramsar ut. Skrik, sen tyst. Bekräftelse, blir arg! Tystnar. Ny bekräftelse.
02.30 Sover
06.30 Hör att Loa är vaken. Mamma kommer hem.
06.45 Gråt, Tillrättaläggning, buffning 1 min. Ramsa ut.
06.47 Tyst.
06.48 Tjoho! Morgon! Vågar inte ta några risker utan utnyttjar marginal.
Vi tycker ändå det gick över förväntan, pappa hälsar att han blev lite stressad i början.. kanske gick in för fort när skulle avvaktat och påmint med ramsa bara. Sen gick det bättre.
Dagen idag har ju mamma hanterat efter bästa förmåga. Insomnandet första luren tog 10 min, med buffning i 4 omgångar. Även jag blev stressad här i början och gick in lite för fort. Ändå är Loa rejält hes nu på kvällen efter nattens och dagens gråtande
Vaknade efter en halvtimma exakt på morgonluren. Men tyst i 10 min då jag avvaktade

Sen skrik, Okej, här kommer nattens resumé:
19 Buffning inleds efter tillrättaläggande. Först vilda protester följt av 10 min klagosång
19.15 Lugnar ner sig. Solfjäder. Går ut ramsande.
19.17 Bekräftande ramsa utanför dörren, stör henne! Tillrättaläggning, buffning max 5 min. Lugn. Ramsar ut.
19.19 Bekräftande ramsa, inget svar. Sover.
20.05 Vaknar. Tillrättaläggning, buffning 5 min. Ledsen.
20.15 Tillrättaläggning, buffning tyst på 2 min, ramsar ut.Påminner efter 1 min, tre gånger.
20.25 Tillrättaläggning, buffning 1 min. Jättearg. Påminnelse, sex gånger!
20.35 Tillrättaläggning, buffning 3 min. Jättearg. Ramsa. Döv?! Ingen reaktion. Påminnelseramsa, totalt sju gånger.
20.50 Tyst! Bekräftelse efter 30 sek. Tyst.
22 Välling
22.10 Solfjäder, ramsar ut. 30 sek sen bekräftelse, sover.
01.10 Vaknar, Tillrättaläggning, buffning 1 min. Ramsa ut. Påminnelse, tre gånger
01.17 Tystnar, bekräftelse efter 30 sek.
02.20 Vaknar. Tillrättaläggning, buffning 1 min. Ramsar ut. Skrik, sen tyst. Bekräftelse, blir arg! Tystnar. Ny bekräftelse.
02.30 Sover
06.30 Hör att Loa är vaken. Mamma kommer hem.
06.45 Gråt, Tillrättaläggning, buffning 1 min. Ramsa ut.
06.47 Tyst.
06.48 Tjoho! Morgon! Vågar inte ta några risker utan utnyttjar marginal.
Vi tycker båda att natten ändå gick över förväntan. Pappa hälsar att han blev lite stressad i början och gick in för fort istället för att bara köra påminnelseramsa. Sen skärpte han sig.
Dagen har varit.. ja varierande. Även jag blev stressad i början av första luren, gick in för fort när jag skulle påmint bara. Sen läste jag boken ordentligt ännu en gång. Loa somnade efter ca 10 min på morgonluren, vaknade efter 30 min exakt, somnade sen inte om, tog upp henne i tyst ögonblick.
Lunchluren somnade Loa efter typ 3 min. Tog emot bekräftelse tyst. Vaknade efter 50 min. Sen höll vi på och dividerade i 40 min fram och tillbaka,. var inne och buffade 5 ggr. Blir arg av bekräftelsen tre omgångar. Tystnar till slut och somnar sen inte om vad jag kan höra. Går in kl 14 för väckning men då är hon vaken. Men tyst (såklart).
Eftermiddagsluren gick strålande! Somnade på typ 2 min efter kort kort buff och ramsa ut. Hoppas jag hann bekräftelse här, blev så förvånad över att det gick så fort

Väckte efter 45 min.
Nu är Loa sååååå trött. Pappa bär runt henne, jätteledsen om vi lägger ner henne.
Ätit helt ok, för att vara Loa iallafall

Vid maten kl 14.30 åt vi tillsammans (mamma o Loa), det gick mycket bättre! Kanske bara en slump men ska fortsätta så.
Vad tycker ni?? Känns som natten och morgondagen blir en utmaning...