Dessa förb*nn*de skarvar!!!

Hur brukar ni göra med bananätandet för att slippa skarvar? Ska jag ge alla mål som vanligt men dessutom peta i honom lite banan precis innan lunchluren? Eller ska banan ingå i det vanliga lunchmålet? Eller ska man flytta hela målet närmare luren?
Natten förflöt bra. Han skrek till vid halv fem men somnade själv om efter lite bök - sedan vaknade han inte förrän 05.45 så det var ju ett steg i rätt riktning.
Men dagslurarna går i skarvens tecken...

Frukostluren skarvade han efter 45 min så det blev 15 min skrik och gråt.
Lunchluren skarvade han efter 60 min så då blev det ytterligare 60 min ledsamheter.

Eftermiddagsluren blev dock 30 min sova som det var tänkt
Nu har vår uppföljningsvecka nått sitt slut och det börjar bli dags att utvärdera schemat.

Skarvar är ett STOOORT problem hos oss. Han skarvar nästan alltid efter 30 min och lyckas sällan somna om.

Insomningstiderna har dock varit mycket bra de senaste dagarna; endast 1-2 minuter per lur!

Inför frukostluren är han mycket trött. Här tänker jag att det kan vara idé att ändra från 2h vaken till 1,5h ...

Eftersom han är 4,5 mån funderar jag på att när jag ändå styr om schemat nu så skulle jag kunna göra det för 5-6 mån direkt. Vad tror ni om det? I så fall kan både frukostluren och eftermiddagsluren få vara 30 min vardera - då slipper vi trassla med skarvar i dessa lurar. Lunchluren bör fortfarande vara 2h, där återstår en hel del arbete...

Alternativet skulle vara att låta frukostluren vara 1h och lunchluren 1,5h, men då är det ju två skarvar att slåss emot...?
Aaaah... vad jag hoppas att skarvarna ger med sig. Jag ger mer mat än någonsin inför lunchluren men ÄNDÅ blir det skräp av det hela
Tacksam för alla råd och tips! Tack för att ni finns här...