Hej Nemita!
En fråga bara; varför skall du mata inom 1 timme?
Jag tänker så här; jag hade inte övergått till att mata inom 1 timme "för att boken säger så", när matning på säg 1h20min hade funkat perfa innan.
Man kan förhala det hela tänker jag, mer följa kiddon än boken/vad vi andra säger.
Jag får mer intrycket att Gosen behöver mer än 20min mellan 1a och 2a omgång (sådan var Smulan nämligen, hon ville
gärna ha 45min emellan, typ).
Sen att han behöver powernaps emellan ger mig mer vibbar att schemat behöver justeras, fast det har du ju redan kommit på. (Samma här, Smulan powersusade gärna, tills jag fann det perfekta SmulaSchemat åt henne).
Du kan inte tvinga i honom maten, du kan inte äta åt honom, du kan bara ge de bästa förutsättningarna.
Min andra erfarenhet, det med att mata på lite olika ställen är inte de bästa, men det är
mina erfarenheter det. Det slutade med att jag fick soffkura mig och Smulan

"På soffan äter vi, punkt", efter att ha matat Lilbruden på alla möjliga ställen och ställningar, fattades bara hängandes knäveck från taknocken.
Flaska, du kan gå upp en dinappstorlek ja. När du inför det, testa att skruva åt flaskan allt vad du har, höll't jag på att säga, det täpper till flödet en aningens. Det i samband med att du liksom inte tippar flaskan helt gör att flödet inte blir Niagarafallsfart på maten; sen när du ser att han behärskar nya flödet så kan du sluta dra åt flaskan så mycket.
Finkänslighet gäller här och studering av barnet, till slut hittar man bästa åtdragningen, lutning och flöde - tillsammans.
Nu har du fått så mycket råd att du kanske blir snurrig så jag slutar här.
Allt gott till er!