Natten var bra!

Kändes som han sov mycket bättre när han fick somna själv, när vi vagnat honom till sömns har han sovigt oroligt ganska länge och vi har fått vagna honom då och då, nu sov han så fint...

…han vaknade nog till en gång, lät som om han skulle vakna o vilja ha mat men somnade om själv!

Nattmålet blev kl. 3.00

(det är ju oxå då vi vill att han ska äta eftersom vi vill börja dagen vid 07.00).
Första målet 6.45 då han vaknat, tog upp honom då (han var inte ledsen eller sur ”sa” ingenting…sen orkade han vara vaken 1,5 h (så brukar de ju vara så det var väntat. Sen sov han fint nästan 2 timmar (somnade själv efter lite vagning, vaknade själv….

).
Andra målet typ 10.00, var då vaken nästan 2 timmar, det klarade han nätt o jämnt….sen sov han i 2 timmar igen, vaknade till lite och jag vagnade lite (var ute o gick först och var sen iväg, inte riktigt läge att exprimentera med att han skulle somna om själv), sen sov han igen o jag väckte honom. En mycket trött herre då (tänker här att kanske skulle han sovit länge denna sömnen…).
Han åt, altså trejde målet 14.00, här var det svårt att hålla honom vaken… efter nätt 1,5 timme var han ledsen o trött igen, somnade i vagnen (snabbt..) på promenad (återigen inte läga att invänta att han skulle somna själv…)denna gången vaknade han till efter kanske 45 min, han var då ledsen och jag försökte få honom att somna om gm vagning (med ambitionen att han skulle somna själv…) vagningen fungerar bra generellt, han blir tyst snabbt, men börjar oxå gråta snabbt igen…denna gången prövade jag även lite buffning som oxå funkade bra för att lugna. Men han var ledsen, LEDSEN; ledsen, riktigt gallskrek…

.tillslut orkade jag inte mer och tog upp honom ..fel jag vet, och om jag nu skulle ta upp honom borde jag väntat tills han var lugn

…ammade lite (nu var klockan nästan 17.00) han åt, men var sådär halvt ointresserad…blev ledsen snabbt igen och vi vagnande honom till sömns…
undrar nu lite varför det blev så här…jag tycker det är lätt att börja tvivla , som jag skrivit ovan upplever jag ibland att det är svårt att amma honom; han flummar, tappar taget, är ointresserad ”pratar”, svårt att få bra tag…vrider sig…sliter i tutten osv…och när han blev så oerhört ledsen så tänkte jag att kanske han ändå är hungrig….
För ett framtida schema tänker jag att det ändå passar honom bra med två 45 min lurar eftersom det är en klar tendens han har haft…även om det kanske blir svårt att klämma in om han ska läggas för natten 18.30, kan i o för sig tänka mig att börja med 11 timmars natt 19.30 – 6.30 och justera senare när han ska dela rum med syrran…funderar alltså på att dagen ska börja 6.30 för att undvika stress (morgon, jag o storasyster ska äta frukost, göra oss i ordning för dagen osv…).
Lite pepp och tips om hur vi kommer vidare önskas!