Åh vad skönt att ha någon att bolla med!
Nu idag har han skarvat (vaknat efter 45 min) på alla sina sovpass och vart svårare att söva. Lite arg/ledsen när jag lägger ned honom men det är väl bara att fortsätta
Ja, du har helt rätt i att han har en vila på eftermiddagen mellan 16.15-17. Tack!
Schemat ser ut som följer:
7-8.30 - vaken och mat 7
8.30-10 - sova
10-12 - vaken och mat 10.30
12-14 - sova
14-16.15 - vaken och mat 14
16.15-17 - sova
17.00 - 19.45 - vaken och mat 17.30 samt nattslurk 19.30
Natt 19.45 - 07.00
Om han vaknar i en lur så "grejar" han runt med huvudet och skriker. Skall jag då "lägga honom tillrätta" med huvudet. Det gör jag alltid. Vad tror du? rätt/fel teknik? Sen skall jag vagna som besked som du sa och sedan ramsan. Skall den vara fyra ggr nu också? Jag brukar säga den fyra ggr när jag lägger honom. "Godnatt min skatt, Sov så gott" X4. Jag inser att jag har gjort fel här för när det har varit omöjligt att få honom att somna om har jag tagit upp honom. Dock försöker jag lära mig..(och mest mannen

) att ta upp honom när han INTE är missnöjd. Bättring på oss här!
Jag har också tänkt att jag skall vänta med vår "kur" att ta bort nattmålet tills att detta dagschemat sitter och som du skriver att han får i sig ett mål riktig mat om dagen. Hur "snabbt" går detta tro? Vi har gett honom lite mat vid 2 tillfällen per dag och han accepterar det mer och mer.
Han sover i egen säng bredvid vår i sovrummet. Hur gör jag på natten när han vaknar? Lägga tillrätta och ramsa? Buffa och så brukar inte kännas nödvändigt på natten för honom.
Oj, vad många funderingar! Men jag är så taggad och så glad att vi har börjat med fasta rutiner. Tack Tack för dina synpunkter!