Hej igen,
Gav det en vecka men tycker inte att det funkar alls.
Nu somnar hon motvilligt vid 9.30 efter 45 minuter i sängen. Jag väcker henne efter 20 minuter vilket verkligen tar emot, jag hatar verkligen att väcka henne!! Hon är lite trött men köper gärna att få komma upp ur sängen. Lägger henne igen kl 12 och hon vill inte alls sova. Idag låg hon glatt och pratade med sin gosekanin i en timme innan hon somnade (på rygg för första gången i sitt liv!!). Efter en halvtimme vaknade hon men jag lyckades buffa henne till sömns igen. När mitt-på-dagen sömnen blir så sen så lyckas jag inte få henne att sova på eftermiddagen och jag har en MYCKET trött liten dam vid halv sex-tiden på kvällen. Nu börjar jag få panik. Det är ingen ordning på tiderna och det för lite sömn på dagarna. Och hon spenderar på tok för mycket tid i sängen när hon kunde göra så mycket roligare saker. Läste i en "favorittråd" om scheman då TorsMamma skriver att "piggisar" kan ha följande upplägg:
7-8 mån (14,5 timmar)
12-2-20
12-1,5-45
När jag läste detta blev jag glad och kände att jag genast måste överge "tröttis"-spåret och ansluta mig till "piggisarna". Det skulle innebära att vi nu i 2 månader framöver kan sova t.ex:
9.30-11 (1,5) (eller 2 tim om hon vill och 20 på eftermiddagen)
14.45-15.30 (45)
Jag tror att det skulle passa lillfröken som handen i handsken. Vad tror ni om detta? När tycker ni då att man ska äta? Det brukar serveras mat kl 7, 10, 13.30, 17 & nattslurk 18.30
Sen funderar jag oxå på hur jag bäst utvecklar dessa sovtider vid 9 månader.
Skjuta på långluren och korta ner eftermiddagsluren?
Hoppas att någon orkar titta på detta känner mig lite vilse
Kram