Den 25 maj föddes vår lilla "a" som egentligen var beräknad till den 25 juli, dvs han kom exakt två månader för tidigt (v31+1) och vägde 1930gr och var 42cm lång. Han har varit grymt stabil hela vägen, men behövde ju givetvis en sond i näsan för matning samtidigt som vi övade upp hans sugförmåga så att han skulle kunna amma fullt ut till slut.
I slutet på juli, dvs när han var 0mån/2mån (BF/verklig födsel) införde vi ett schema för honom för att försöka strukturera upp vår vardag lite grann.
7:00-8:00 Mat & vaken
8:00-10:30 Sova
10:30-12:00 Mat & vaken
12:00-14:30 Sova
14:30-16:30 Mat & vaken
16:30-18:30 Sova
18:30-21:30 Mat & vaken inkl bad
+ nattmål när han själv vaknar och vill ha mat
Detta schema har vi alltså haft ett tag nu och här kommer nu min fundering. Grejen är nämligen den att han sover ganska länge numera innan han vaknar för sitt enda nattmålet vilket gör att det ofta hamnar ganska tätt inpå "frukosten" kl 7.
Därför funderar jag nu på att ändra schemat så att natten börjar kl 19:30 och pågår till kl 7:30 men även här låta honom bestämma hur natten och dess mat skall se ut.
Han är ju inte så gammal egentligen, 1mån/3mån (BF/VF), så jag känner fortfarande att jag skulle vilja ge honom mat under natten när han själv vill för att sedan när han blir lite större styra in honom mot 12timmars natt genom vagning.
Är det någon som har några tankar kring detta? Låter det som en alternativ väg att ta för att lilla magen skall få hinna vila mellan nattmål och frukost?
//k