Jag har letat på forumet för att kolla vad andra har för erfarenheter av att sova hela natten på resa, men hittade inget. Hoppas jag hittat rätt forum i alla fall
Vi tycker om att resa och har familj o vänner som vi brukar besöka. Då blir det att sova i samma rum hela familjen. Hemma sover gullegrynet i eget rum och egen säng. Vi lägger henne och hon jollrar en stund och somnar inom en kvart. Ibland lite protester, men i allmänhet fungerar det bra. Väckning är kl 7 men ibland vaknar hon redan sextiden och jollrar för sig själv tills vi "väcker". Ibland kan hon bli arg att inte bli "väckt" meddetsamma hon hör oss stöka på, men i allmänhet går det bra.
Men nu är vi på resa och problemet är att dottern störs av oss i samma rum, speciellt på morgonen runt sex-tiden. Vi har mörkläggningstyg på hennes säng (inte helt över, men täcker ca 60-70% så att hon isoleras från ljuset, men ljudet går ju igenom tyget hur vi än bär oss åt.
Vargtimmen vaknar hon lätt av främmande ljud; säng som knarrar när man vänder sig, nån snarkning, dörren knarrar när vi går på toa osv. Nu sista natten låg jag flera timmar vaken tyst som en mus när dottern rumlade om i sängen - sov eller inte det vet jag inte. Mörkret är totalt i rummet, så totalt att jag inte såg något förrän efter halv sju.
Denna resa har vi nu efter två jobbiga nätter för mor o dotter (far sover som en stock) ordnat separat rum åt lillhjärtat. Hoppas det ger en lugn natt.
Men det kan vi inte alltid fixa, tex på sommarstugan.
Hur har andra burit sig åt på resa/sommarstuga när utrymmet är trångt och man delar rum? Hur har det fungerat?
Tacksam för hjälp!