Vår dotter kurades för drygt en månad sedan. Nätterna fungerar bra. Hon sover inte 12h men oftast 10 eller 11. Vi har bestämt oss för att vara nöjda med det!
Dagslurarna har vi kört i vagnen, på mage och oftast på promenad. Hon vill gärna att vagnen ska guppa i insomnandet (ja, jag vet att det inte är enligt läran men vi har råkat utveckla en egen variant här och det har fungerat att stå still med vagnen när hon somnat och sen har jag inte orkat ändra eftersom jag har varit nöjd med att nätter och tider fungerar).
När det är dags att sova fäller jag ner ryggstödet och vänder på henne. Det har gått bra tidigare med de två senaste veckorna har hon TOKPROTESTERAT: gormat och gråtit. Hon reser sig upp på knä och vänder ut huvudet. OTROLIGT pinsamt när man är på stan... Folk tittar på en som om man inte var riktigt klok när man lägger ner henne på mage igen och kör på med sin självsäkra attityd. Ja, ni vet säkert vad jag menar. Det finns några i omgivningen som inte är förtjusta i AW och jag märker att de nu får vatten på sin kvarn. Jag vill inte att de ska få rätt!! Jag är fortfarande övertygad om att detta är bästa sättet och vill att detta ska fixa sig.
Hon somnar vanligtvis inom 10 minuter men finns det någon anledning till att hon har börjat att bli så ARG
Klaras mamsi (Klara född JANUARI 2010)