Vi har kurat lilebror i våras och är jätteglada och tacksamma för detta.
Storebror nyss fyllda tre år har alltid vaknat tidigt; runt sex och har sedan vi i våras införde läggning kl 19 sovit ca 11 timmar per dygn.
Just nu mår jag jättedåligt över hans sömn. jag känner mid SÅ stressad över att han inte sover mer. JAg har försökt , vad jag tycker, allt.
Vi började med väckarklocka i våras, den var han bara rädd för
Förtejpade fönster har vi, det kan ingen klaga på...
Vad gäller utevistelse så är vi det jättemycket. Dock är han en liten latis och en social liten krabat, vilket innebär att på dagarna håller han sig intill mig som ett plåster och vill inte springa omkring och leka,(självklart hänger han på när jag springer runt, men han springer inte runt självmant!) eller upptäcka saker på promenader annat än ifrån vagnen bredvid lillebror...
Detta har jag funderat på, om det är så att han inte behöver så mycket sömn för han inte rör sig så mycket. Jag vet själv, att när jag tränar mycket kräver jag mer sömn än annars.
Äter ganska knapert, det har han alltid gjort..
För några veckor sedan kände jag att jag måste göra en hel kur på honom för att få dete att funka.
Det blev fruktansvärt.
Han som varit torr i 9 månader började kissa på sig på nätterna och det var en väldit ofeeling, så att säga kring det hela. Jag kände tillslut att jag inte kunde fortsätta så med ett så stort barn, att ramsa och så. Även om jag var fast besluten från början så kände jag att han reagerade med otrygghet och det blev INTE bra...
Efter det släppte jag alla funderingar, försökte..., och tänkte att jag har försökt allt, och han har ju förutsättningar att sova 12 timmar men gör inte det, men så ja... nu denna morgon tappade jag fattningen, 10 timmar och 20 minuter, jag får panik när jag tänker på att han kanske blir skadad av sömnbrist. Jag måste få hjälp med mina tankar, för jag har förökt så mycket och kan inte hjälpa honom till 12 timmar. MÅSTE DET VARA 12??? ÄR INTE BARN OLIKA!!!???
mycket tacksam för hjälp!
mvh kämp-mamman