Hej då

Samtalsforum med barnen i fokus
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

Luvisen skrev: Låter alldeles förträffligt om det är så här enkelt som du beskriver och passar mig ganska bra för det känns mer naturligt.
:D Precis så enkelt är det. Om man bara enkelt och lättfattlkigt tar ledningen i en - du vet vad :wink: - Attityd av Självklarhet :lol:
Luvisen skrev: Men om liten gråter länge - ska jag fortfarande inte göra något?
Klart du ska :!: För mig får inga barn skrika alls. Så är det och jag efterlever det. Det kan du också.

Man får skilja på saker och ting. Det gäller inte att omedelbart få tvärtyst på ungen - i så fall skulle man ju kunna tratta in en napp-propp eller tejpa igen munnen på barnet :shock: Folk, även små barn. måste få lov att reagera. Men vi pratar inte om skrikande evigheter här. Vi pratar mindre än en halv minut. Det är din uppgift som öm förälder att kunna lugna barnet, med alla tricks och metoder i boken (Barnaboken, ha :lol: ). Och de är många.

Man ska aldrig underskatta mutans betydelse :wink: :lol: Gör en stor sak av något trevligt som väntar - här och nu, alldeles strax, titta bara, åååå vad spännande och åååå vad roligt och GOTT \:D/ Måste inte vara sötsaker. Fnns vansinnigt mycket annat trevligt att begå med diverse sinnen.

Man ska vara glad över att små barn är så lättlurade som de är :idea: Och så underbart nyfikna.

Tack för dina varma ord, du kära :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Inlägg av Luvisen »

Tack så hemskt mkt Anna!

Tack för att du var EXTRA tydlig. Jag behöver verkligen det just nu känner jag. Nu ska jag skilja på saker och ting.

Mutor har vi många härborta, lita på det :wink:
Allt fr Tummelisa, stora skruvar till torkad mango. P-automater fungerar också mkt bra har jag märkt. Många spännande knappar på dem och det finns ju här och var ! :lol: Och STORA hundar kommer ju ibland faktiskt förbi som räddande änglar :lol: . Min gosse är väldigt förtjust i vovv vovv.

Tänk att en del enkla ting blir mig så svåra...

TACK för ditt tålamod! Du är ju helt enastående!
Kraaam!/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Inlägg av Luvisen »

Nu har vi vinkat åt en hel drös med släktingar både fr vagn och barnstol- MED FRAMGÅNG :P ! I barnstolen kom ett tjuuuut MEN bara en HALV minut precis som du sa, Anna. :mrgreen: . Inget sammanbrott. Jag klockade för säkerhetsskull :oops: men nu har även jag fått lilla erfarenheten och nu hör jag på skriket att det bara är missnöje för STUNDEN. Sedan åter till tillvaron och vad det nu var vi höll på med!

Det är väldigt bra att jag hela tiden lär mig höra bättre och bättre nyanserna i hans skrik/gråt/gnäll eller vad man nu vill kalla det. :wink:

Kram på er allihop!/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

Luvisen skrev:--- nu hör jag på skriket att det bara är missnöje för STUNDEN. Sedan åter till tillvaron och vad det nu var vi höll på med!
:D Ja, barnet kommer INTE att behöva ligga på psykoterapisoffan för den sakens skull :wink: :lol:

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Inlägg av Luvisen »

Om jag lyckas hela vägen så kanske han inte behöver terapisoffan alls ! :P [-o< [-o< /L
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"