Jag har kört SM med Matilda sedan födseln och det funkar fint.

Har dock varit dålig på att backa

och hon har svårt att somna och ibland att somna om själv. Nätterna var bättre förr faktiskt. En typiskt natt nuförtiden börjar med att jag vagnar henne till söms eller nästan till söms, tar några minuter. Jag vet att det inte ärbra och att det är mitt eget fel att hon inte kan somna om själv, men vi har varit på landet i veckor delat rum med syskonet och det har lett till att jag vagnat för mycket tyvärr. Ofta vaknar hon efter 30 min då jag vagnar igen och sedan vaknar hon runt 00 för att vagnas igen, sedan kanske runt 03 då hon får mat. Sedan vaknar hon vid 05-06 och sover mkt oroligt och jag har vagnat henne lite för mycket.. (ibland bara någon gång, men ofta 3-4 uppvak). Natten är 07-19.
Dagtid har hon schema sedan någon månad som funkar bra, hon somnar ibland själv men inte alltid.
Jag vet inte vad som är bäst, köra en "minikur" och vagna bort nattmålet (+flera uppvak...) och jobba in ramsan, eller köra en riktig kur i spjälsäng från natt 1. Hon har ju inte såå stora sömnproblem och är pigg och jätteglad och go, så jag vet inte jag om hon kvalificerar sig för en kur?