Nya mamman:
Nu trodde jag att jag kommit på VARFÖR min mage svullnat så.
De senaste veckorna har jag nämligen börjat dricka betydligt mer vatten. Och vad hände? Jo magen drog sig tillbaka, och vikten stabiliserade sig istället för att fara upp och ner så. Det var en på Hälsokostaffären som berättade att hon precis varit på kurs och lärt sig att kroppen av
för lite vätska kan
binda vätska!
Men så kom du här och sa så mycket att jag har grubblat väldeligt sista veckan...
Åh, jag vet knappt vart jag ska börja...Du har så rätt, i så mycket!
Jag HATAR verkligen när magen är sådär stinnt utspänd.

Har lidit av det så länge jag kan minnas, och när jag då bytte kost, och började äta GI/ LCHF för c:a 4-5 år sedan
försvann den! Du kan inte ANA vad underbart det var! Jag märkte om jag slarvade med för mycket kh, ja, då kom den tillbaka. Men denna gång GICK den inte tillbaka TROTS skärpning med kost och motion. Därför blev jag så otroligt irriterad!!

OM det nu är så "lätt" att det är vätska kroppen behöver, är det ju fine!
Men så var det allt det andra...
Jag kör stenhårt med mig själv, på alla plan du beskriver. Jobbar halvtid i butik, jobbar drygt heltid med min egen firma, uppe på detta är jag noga med att laga hemlagad mat till familjen, diskar, tvättar, rensar trädgården, inreder, målar, röjer, plockar, hämtar/lämnar barnen, tränar... Jag är aldrig, aldrig still... Sätter mig aldrig med en bok. Klarar inte riktigt det...Sätter jag mig i trädgården, ser jag genast något som behöver rensar och "ska bara" göra det innan jag sätter mig, sedan springer man förbi tvättstugan, och "ska bara" slänga in en tvätt, ser då tvätten jag tvättade dagen innan ligga i maskinen, och "ska bara" hänga den först. Innan jag går ut "ska jag bara" kolla mailen, och där ligger en beställning, lika bra att trycka den först. Och så är det dags att förbereda middagen, o.s.v, o.s.v, tills jag till slut stupar ner i soffan framför en film, men en jobb-påse bredvid. DET är favoritstunden, sitta och pysseljobba och vika kort framför en film!

Då kopplar jag av, trots att jag jobbar samtidigt. Men inte blev det någon vilostund i trädgården denna dagen heller... Det är väl den där "duktiga flickan" i mig...

Den som är nöjdare ju mer hon får gjort på en dag...
Nu är det ju som så att jag kört extra hårt med mig själv denna vår/sommar för att det kommer en reporter hit och ska göra ett kombinerat reportage om hemmet och papperstillverkningen
Hon kommer denna vecka eller nästa tror hon, och då det lär bli bilder på mig, vill man ju se o.k ut...
Jag har precis målat ett extrarum i vinrött med massa indiska detaljer (TOTAL skillnad mot allt annat i huset) När jag nu kommer in i det rummet får jag verkligen LUST att börja Yoga igen. Inte poweryoga, utan lugn och mjuk Hathayoga, som jag gjorde 30 min varje morgon i 7 år (innan barnen kom)...
Sömnen är det värre med...Jag KAN inte somna så tidigt. Om jag lägger mig då, så ligger jag och vrider och vänder på mig fram till 01-01.30 då jag normalt brukar somna. Jag är inte trött innan dess! Fast nu - när tjejerna har sommarlov, brukar vi sova lite längre åt andra hållet.
Denna vecka har jag i alla fall insett mina begränsningar. Har varit på hantverksmässa, och som alltid 2-3 dagar innan mässa, poppar det upp fullt av nya idéer i huvudet. Och de "måste" genomföras och tas med (det blir ju även grunden för höstens nyheter till mina kunder)
Alltså hann jag bara med 2 pass (men det kanske var bra då)
Mån: Stavgång i slalombacken 1 tim
Ons: poweryoga 45 min.
Tog inte ens med träningskläder denna gång, för jag visste att det inte skulle bli av.
Motionen på mässan blev upp och nerpackningen. Bära många tunga lådor upp och ner för trappor.
Hmmm...Jag ska fortsätta fundera på allt du skrev. Du är klok.
En vecka kvar innan semester från halvtidsjobbet.
Min firma lever vidare i juli (fast det brukar vara lugnare då), men vi ska väl åka på semester, och då KAN jag ju inte jobba
Kanske skulle lägga mig...
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.