Hur har det gått?
1) Han kommer inte att förlora förmågan att somna själv för att ni låter bli att vagna. Han kommer däremot att förlora den om ni ALLTID är där och vagnar. Ser du skillnaden?
När man är förbannad så lyssnar man inte på andra, gäller oss stora och gäller våra små. När vi är arga skriker vi allt vi kan för att få det vi vill.
Det är stressande, jag vet, har varit där själv. Men vad är alternativet tänker jag.
Ledsen skall man inte inte inte vara. Arg, förbannad, pissed off får man vara. Så enkelt och så svårt. Det gäller att lyssna och att våga backa.
Prova att klocka hur länge han skriker. Själv, innan jag gjorde det, tyckte jag att Smulan skrek i eeeevigheter. När jag klockade såg jag närmare hur länge denna "eeeevighet" egentligen var.
2) Där vet ni bäst, ni som känner Kalle, tänker jag.
En tanke som slår mig är om det kan vara så att Kalle har fått en ökningsperiod här nu. Vissa bebisar har ytterligare en vid 3-månader. Då vaknar de ånyo om nätterna för nattamat.
Jag skulle i alla fall rekommendera att behålla 04-målet. Det för att längre fram ha en fulltankad Kalle inför vargtimmen som börjar där vid 04.00.
Själv vagnade jag inte bort några nattmål alls, med tiden sov Smulan sig över dem alla av sig själv. Därav ställer jag, personligen alltså, mig frågande till varför man väljer att vagna bort något som i slutändan ändå faller bort av sig självt.
Hur man än vrider och vänder och oavsett HUR man väljer att göra det så är HUVUDSAKEN att man inte hattar fram och tillbaka. Bestämmer ni er för att vagna bort så fortsätt med det. Vela inte.
Bestämmer ni er för att fortsätta med båda nattmålen så ge alltid båda nattmålen tills barnet tydligt visar att det inte vill ha dem mer.
3) Kur? Ni kurar inte nu LiMa! Påtalar det med för att än en gång få in att ni modellerar. En modell innebär att man tillsammans hittar en gemensam väg som passar alla
Iaf; jag var mycket generös med Alvedon under Smulans alla vaccinationer, i övrigt gjorde jag inte så mycket mer.