Ser att det är många som "följer" oss så här kommer rapport.
Dag 1 - Sophia var otroligt trött men alla dagslurar gick mycket bra, en ramsa så sov hon, förrutom sista luren då jag fick vagnax4 i 3 omgångar. Tack och lov för att hon sov så bra för då kunde jag sova i solstolen bredvid vagnen.
Natt 2 - Läggningen tog 20 min. Jag buffade 3 korta omgångar och ramsadex4 i 5 omgångar. Jag var dödstrött själv eftersom jag kurar helt själv stormade i säng vid 9 med klockan satt på midnatt, vet att hon i stort sett aldrig vaknar innan midnatt. Vid midnatt flyttade jag över till en liten madrass utanför Sophias rum där jag satt.... låg.... halvsov. Klockan blev 2....3....4....5....6.20 Glada små läten. Jag ramsade lite samtidigt som jag läste på mer på datorn och i boken om tidiga uppvak. Hon somnade om och jag gjorde glad godmorgon.
Dag 2 - Grinig tjej måste jag säga
Natt 3
Efter ca 4 ramsor så sov hon ca 19.20
2.10 - hörde av sig jag gjorde ingenting. Somnade om direkt
3.40 - hörde av sig igen, lite mer irriterat. Ramsa x4. Sova
06.20- hörde av sig. Arg. Pangramsa. Klassisk musik på hög volym. Sover efter 10 min.
7.00 - Godmorgon
Dag 3 - fortfarande en mycket grinig tjej. fortfarande inte stor apptit men helt ok.
Natt 4
19.02 - Ramade mig ut kl 19.00. hon sjöng i 2 min sedan var det tyst. Jag gjorde massa husljud, svabbade golven i trappan mycket högljutt och skurade i toalnetten med mycket spolning:-))
19.12 kollade jag att den lilla akrobatens position. Vänster hörn på mage. Lät henne ligga.
05.10 Hörde av sig. PANGRAMSA. Somande om dirkekt.
06.10 Hörde av sig. Jag körde PANGRAMSA på första ljud. Fortsatt småljungandes.
06.30 nu är hon skitarg. Ramsa x6 i bestämd ton. På med musik på högvolym. Arg arg arg arg.
06.45 Jag går in för att köra en solfjäder. Hon har kört ett akrobatnummer och lyckats fastan på tvären med armarna mellan spälskyddet (eller nåt-- kollade inte så noga eftersom det var bestämda och snabba tag). Jag la i rätt position, snabb solfjäder och så ut med ramsa. skrek upp sig igen.
06.50 Hon har fastnad i sitt skrik. Jag gick in och körde solfjäder för att hon skulle slappna av, men icke, hon fick mer panik av solfjädern. Jag ut och ramsade på väg ut och lät henne vara. hon blev tyst i 2 min. Jag trog ner volymen..väntade TYST. jag stängde av. Jäklar i min låda vilket liv det blev. Jag körde pangramsa och därefter just ingenting. Men hon var ARG SÅ ARG och skrek till 6.58 då hon tog en paus (antagligen för att hämta andan) och då gick jag in för jag tnkte det var bra att passa på när hon är tyst. samtidgit som jag öppnar dörren så öppnade munnen och skrek till av ilska. Men jag lossades som ingenting och körde världens största godmorgon fanfar!
Men jag är så glad och nöjd och tacksam. Jag har varit helt inställd på att det skulle kunna bli så här i början på morgonen och just därför har jag igår läst extra mycket om just detta både i boken och på forumet. Det hjälper så ernormt mycket att läsa och vässa på attityden. Det är som att poletten har trillat ner.
KONKRETA FRÅGOR
1. Efter pangramsa så följer väl ingen bekräftelseramsa, eller hur?
2. Vid dagslur, skall man köra bekräftelseramsa då också? Jag tål mycket "in public" men där går nog gränsen.... (tyvärr)
3. Dagens tidiga uppvak - förrutom att jag inte borde gått in 2a gången, någon jag kunde gjort annorlunda?
Nu skall jag ut i solen och vila i en stol meddans min lilla akrobat sover
: