Attityden ligger i botten just nu! Tog upp honom för tidigt imorse & la honom mellan oss... ja vet, jag gjorde helt fel...
Nu innan läggning hade han nästan 39 grader feber så vi får väl se hur det går inatt.
Cilia!
Ni skulle kunna kura samtidigt men i två olika rum! När vi är i Gastsjön och kurar barn är det fyra-fem stycken som läggs samtidigt i samma hus men i olika rum. Funkar hur bra som helst! Sen kan ni flytta ihop dem under jubel och klang efter de fyra första nätterna.Cilia skrev:Frågan jag ställer mig är: Hur ska vi göra? Vem kurar vi först? Att kura samtidigt i samma rum känns ju lite kaosartat lr....?
Ja, jag tycker det. Oftast är det föräldrarna som tycker det är att ta ett steg tillbaka att göra det, barnen reagerar nästan alltid med lättnad och tycker det är skönt att få "boa" in sig. Han är en stor kille, så låt honom vara med och fixa sängen och gör det under glada miner och hejohåCilia skrev:Min fråga på det här är: ska jag sätta tillbaka spjälsidan??
Låter perfekt! Ha samma tid varje dag, bara, så att vilan inte slarvas bort!Min tanke är att få honom att sova 12 timmar per natt & sen 45 minuter på dagen & märker vi att han inte är trött om dagarna lr på kvällen så skippar vi sovningen på dagen så får han bara vila istället.
Låter det vettigt?