Schema:
Natt 20-07 (11 h)
Sova 9-10.30 (1,5 h)
Sova 12.30-14.30 (2 h)
Sova 16.30-17.15 (45 h)
Vi följer SHN-boken bortsett från att jag ammar fritt, han kräks så väldigt att jag inte kan pressa i allt inom en timme. Vi har magläge men sover i samma rum, dock kan han inte se mig. Jag går ut och ramsar.
Problem: Det går inte framåt längre
Jag tror att han är för hungrig för att fixa vargtimmarna. Han helammas. Vi har försökt en månad med smakisar men han öppnar inte munnen. Han tar inte flaska heller.
Kan jag ta upp honom och amma i slutet av natten för att sedan lägga ned fram till dess att han äter mat? Förslagsvis sovandes tänkte jag mig, i vart fall inte skrikandes. Ska jag i så fall ramsa ut eller göra detta "i smyg"?
Vi ska besöka släktingar och även bo på hotell i sommar. Då kan han inte skrika som han gör nu. När ramsan inte tar hemma kommer jag inte att fixa det borta. Om jag måste ta upp honom på småtimmarna och ev inte kan lägga tillbaka honom, måste vi då kura om när vi är hemma igen eller är det bara att tuffa till sig när det kan skrikas igen?
Jag har kurat ett av mina barn vid 9-månaders ålder. Då var jag desperat eftersom han fortfarande helammade och jag aldrig kunnat lämna honom. Han har fått en god sömn nu, även om han kan drömma mardrömmar. Nu är jag inte i samma situation men vill att även min man ska kunna hantera vår bebis och jag skulle gärna se att han i vart fall kunde få ersättning på kvällen när brösten är tomma men han fattar inte vad göra med nappflaskan
Tacksam för råd.