SHN-kurs i Gastsjön (för)sommaren 2010

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
HÖNSMAMMA

Inlägg av HÖNSMAMMA »

Det som gäller är
500 kr för mat + 800 kr för kurs och uppehälle = 1300 kr.

Eftersom ICA kommer att fakturera för matinköpen behöver vi inte sätta in pengar på någons konto i förväg, utan betalning sker vid ankomst till Gastsjön.

:!: Kom bara ihåg att ta med er kontanter.

Ni som har speciella matönskemål har ännu chansen att uppmärksamma oss om dem. Nu pratar jag främst om "sådant ni inte kan leva utan en helg". En sådan "craving" är visst O'boy. :lol: Sedan får vi se om vi kan uppfylla era önskningar.... ;)

Kram,
Kristiina
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset. ;)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

TorpSara skrev:Han är diskvalificerad. :( 30 minuters vagning i förrgår natt, 3 minuter i går natt. Jag stannar hemma och läser och längtar!! Men NÄSTA år, då kommer jag!
:lol: :heart: :lol:

:thumbsup:

Hälsa, säger jag bara. Puss på lilla näsan O:)
miar70 skrev:Är det femhundra till maten och åttahundra till Anna? Och vem ska ha, förut har vi satt in pengar på ett konto!?
:D Bibban håller i allting pekuniärt, om man säger, och sköter det här, på plats. Femhundra till maten tror jag inte ska behövas, men bör medtas. Åttahundra är kursavgiften för alla, nytt för i år. Inte till mig men till AW AB - kurs- och konferensverksamhet. Det är så pass stora omkostnader kring det hela att jag inte längre kan ta allting ur egen privat ficka, som nu är ganska tom :roll:

PS Björnes Magasin är reserverat för dig, du ljuvliga FYRTIOÅRING :lol: :heart: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Så här ligger det till;
PappaMatte skrev:Hello....
Saknar "matinfo" från följande:

ElsaViola
Agneta84
Anna09
Mrs Green
Mari.g

Och kanske någon mer.... det är lätt att missa någon :oops:
Agneta84, Anna09 och Mari.g har lämnat återbud och kommer inte på kursen. Mrs Green kommer så jaga henne lite till bara, tror hon är på resande fot och kanske svår att få tag på.

ElsaViola har jag inte hört något ifrån trots PM så jag misstänker att hon inte kommer med. Är det någon som vet något annat så meddela mig gärna.

Nu har jag mailat ut Deltagarlistan och Presentationen till er alla, kolla så att ni får det annars hojtar ni till så fixar jag det.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack, då ska jag komma ihåg att ta ut - bankomater är det ont om i Gastsjön :wink:
annawahlgren skrev:Åttahundra är kursavgiften för alla, nytt för i år. Inte till mig men till AW AB - kurs- och konferensverksamhet. Det är så pass stora omkostnader kring det hela att jag inte längre kan ta allting ur egen privat ficka, som nu är ganska tom :roll:
Jag tycker det är fullständigt självklart att betala omkostnader, det skulle ha gjorts tidigare också!

PS Björnes Magasin är reserverat för dig, du ljuvliga FYRTIOÅRING

:shock: VA? Fyrtioåring??? Kan det vara möjligt 8) :roll: :wink: Tack och puss :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej igen Allihopa,

Kom ihåg att ta med er block och penna, det är nämligen en massa som ska antecknas som ni inte vill missa.

Bekväma skor som är lätta att skutta ur och i är helt nödvändigt för det blir lite spring mellan alla hus.

Smågodis, snacks och annat man kan komma att bli sugen på måste man ha med sig för det finns ju ingen kiosk i närheten precis.
HÖNSMAMMA skrev: Ni som har speciella matönskemål har ännu chansen att uppmärksamma oss om dem. Nu pratar jag främst om "sådant ni inte kan leva utan en helg". En sådan "craving" är visst O'boy. :lol: Sedan får vi se om vi kan uppfylla era önskningar.... ;)
:oops: Här är jag den skyldiga måste jag erkänna :oops: Inte nyttigt alls men gud så gott. Jag är uppväxt på denna ädla dryck men avgiftade mig för flera år sen, det är ju inte helt bra att leva på O´boy även om det är gott. Sen dess har jag bara druckit O´boy när jag varit hemma hos Anna. Jag menar ska man hålla sig vaken fyra nätter så måste man väl ändå få hänge sig åt någon onyttig aktivitet. Visst!? :wink:

Ta med/på er sköna och väldigt bekväma kläder. Det är ju bara vi uppe på Gastis och Anna brukar hålla stilen med fina klänningar och make up, därför kan vi andra som är uppe hela nätterna dra omkring i myskläder utan att skämmas. Bara så ni vet. :)

Badkläder för er som vill ta ett dopp i sjön. Vill man inte bada är det väldigt trevligt att fiska i sjön och stora fiskar finns det att dra upp.

Nu är kurgrupperna klara och schemat. Allt detta får ni när ni anländer till Gastis, så nu har ni lite att fundera på. :wink:

Tänk att detta är lika kul varenda gång! Längtar något helt otroligt efter Anna, Bibban, Gastis och alla gamla och nya vänner. I kväll ska jag packa och i morgon slänger jag mig på nattåget. En hel vecka kommer jag vara ifrån barnen, farmor håller ställningarna tillsammans med mormor och kusinerna och så Pappan så klart. Jag vet att det går bra men längtar redan efter barnen, ska se till att fylla på ordentligt med barngos tills jag reser.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
LenaK

Inlägg av LenaK »

Nu har jag mailat ut Deltagarlistan och Presentationen till er alla, kolla så att ni får det annars hojtar ni till så fixar jag det.

hojt, hojt!
Ingenting i inkorgen :cry:
Lena, mamma till
pojke -juni 02,
flicka -januari 05,
pojke -september 07
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

LenaKöhn skrev:Nu har jag mailat ut Deltagarlistan och Presentationen till er alla, kolla så att ni får det annars hojtar ni till så fixar jag det.

hojt, hojt!
:idea: Titta i ditt skräppost filter!

Susan har mailat inte PMat bara så ni vet. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Håller med Lena, jag har inte heller fått något.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hm, jag kollade verkligen mailen flera gånger, men nu när jag skrev inlägget så fanns det där.

Tack Sus!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
LenaK

Inlägg av LenaK »

fortfarande ingenting.
Du kan väl pröva med min andra mailadress lenakyon@hotmail.com
[-o<
Lena, mamma till
pojke -juni 02,
flicka -januari 05,
pojke -september 07
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Nej det funkar inte att få fram det till den mailadressen jag har till dig. PM:a mig din adress igen så ska jag kolla att jag skrivit ín den helt rätt.
LenaKöhn skrev:Nu har jag mailat ut Deltagarlistan och Presentationen till er alla, kolla så att ni får det annars hojtar ni till så fixar jag det.

hojt, hojt!
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:lol: Jag testar bums Lena.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
LenaK

Inlägg av LenaK »

nu är den här!
Tack!
ser att en av mammorna är också från Upplands Väsby... :wink:
Lena, mamma till
pojke -juni 02,
flicka -januari 05,
pojke -september 07
HÖNSMAMMA

Inlägg av HÖNSMAMMA »

Ytterligare tips är öronproppar.
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset. ;)
ingefrid
Kontakt:

Inlägg av ingefrid »

Vill bara skicka en hälsning till er alla. Hade gärna velat åka med och bli diplomerad kurare, men jag inser att det inte är något jag orkar än. Kommer gärna med ett annat år dock. I väntan därpå ska jag hjälpa en väninna att kura sin 3-åring om tre veckor, det ser jag fram emot.

Tack till er alla duktiga kurare på forumet och särskilt du Anna, såklart. Jag vet inte hur vi orkat med vår svåra tid om inte vår lilla sovit så bra som hon gör. Det räddar psyket på de vuxna, också.
Mamma till:
E född 1997
H född 1998
A född 18/8 2008, kurad februari/mars 2009
A dödfödd i vecka 38, 2009
I född 5/12 2012, 12-timmarsnätter sedan november 2013
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"