Hej igen,
En lite fråga vad gäller "osynliga mamman" då jag kan smyga in och vända sonen om han hamnar på rygg och inte fixar att vända tillbaka på egen hand; ramsar jag ut eller är jag tyst även då??
Han vänder och vänder och varvar lek, skratt, skrik och gråt som reaktion på vändningen. Men till 7 sover han absolut inte! Närmast vi kommit är halv 7, men för det mesta är det 5 med slumrar till 6 då han vaknar ordentligt.
Kan man göra "osynliga mamman" även på morgonkvisten?
Vi kämpar på!
Tack och kram
K
KUR 5 månader
Hej
När jag skriver osynliga mamman så är det utan pip och visst kan du göra det på morgonkvisten, det är väl kolsvart i rummet då med
Bra att du tjurar på, det kommer att ge sig och du förstör ingenting om du gör glad morgon kl 6-6,30 någon gång
När jag skriver osynliga mamman så är det utan pip och visst kan du göra det på morgonkvisten, det är väl kolsvart i rummet då med
Bra att du tjurar på, det kommer att ge sig och du förstör ingenting om du gör glad morgon kl 6-6,30 någon gång
Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Hej hej!
Det går bättre med lille Bus måste jag säga! Vi ser ljuset!
Han har hittills "bara" sovit en natt 12 timmar i sträck. Vaknar allra senast halv sju och för det mesta komma upp kvart i, men det gör jag ingen stor sak av har jag bestämt mig för.
En fråga dock:
Han vaknar nästan utan undantag vid halv fem-fem, jag ramsar och somnar sedan om för jag är så trött
kan vakna till någon halvtimma efter av att han tjoar vidare men om det inte är panik så somnar jag om igen och sedan är det alltid tyst när jag vaknar vid halv sju. Han brukar hålla på någon timma tror jag. Jag hinner sällan dit och pangramsa vid första pip eftersom han bor i andra änden av lägenheten och jag inte alltid vet hur länge han har hållit på... Men när jag väl vaknar brukar jag stappla bort och ramsa, mest för sakens skull, och sedan ramla ner i sängen igen då som sagt.
Min fråga är
- Kan jag låta bli helt att ramsa. Verkar som om han är rätt regelbunden med sin vakentid där på morgonkvisten. Eftersom han inte är vrålarg, somnar om efter ca en timma, dvs lååång tid efter att jag ramsat. Eller ska jag i alla fall avvakta och se vart det barkar? Eller är det "pangramsa" som eftersträvas oavsett den tiden på dygnet...?
Tack tack!
K
Det går bättre med lille Bus måste jag säga! Vi ser ljuset!
Han har hittills "bara" sovit en natt 12 timmar i sträck. Vaknar allra senast halv sju och för det mesta komma upp kvart i, men det gör jag ingen stor sak av har jag bestämt mig för.
En fråga dock:
Han vaknar nästan utan undantag vid halv fem-fem, jag ramsar och somnar sedan om för jag är så trött
Min fråga är
- Kan jag låta bli helt att ramsa. Verkar som om han är rätt regelbunden med sin vakentid där på morgonkvisten. Eftersom han inte är vrålarg, somnar om efter ca en timma, dvs lååång tid efter att jag ramsat. Eller ska jag i alla fall avvakta och se vart det barkar? Eller är det "pangramsa" som eftersträvas oavsett den tiden på dygnet...?
Tack tack!
K
Mamma till Stella 080822 40+2 och
Buster 091130 39+3
Buster 091130 39+3
-
ilindstrom
Vad roligt att det går så bra för er.
Hur har ni det med mörkläggningen? Om det inte är kolmörkt hos honom så skulle jag mörklägga fönstret med svarta sopsäckar. Inte så snyggt men fungerar utmärkt. Många barn tror att det är morgon när det blir ljust.
Lycka till!
Ida
Jag skulle förekomma om det är så att han vaknar samma tid varje morgon. Genom att sätta väckarklockan på kl. 4.30 så att jag var vaken redan vid första pipet. På med en pangramsa och sedan skulle jag dunsa i säng och somna om.Kan jag låta bli helt att ramsa. Verkar som om han är rätt regelbunden med sin vakentid där på morgonkvisten. Eftersom han inte är vrålarg, somnar om efter ca en timma, dvs lååång tid efter att jag ramsat. Eller ska jag i alla fall avvakta och se vart det barkar? Eller är det "pangramsa" som eftersträvas oavsett den tiden på dygnet...?
Hur har ni det med mörkläggningen? Om det inte är kolmörkt hos honom så skulle jag mörklägga fönstret med svarta sopsäckar. Inte så snyggt men fungerar utmärkt. Många barn tror att det är morgon när det blir ljust.
Lycka till!
Ida