Vi är nya i just detta forum men inte på sajten, vi har en tråd på Späda Barn och Små som heter Nattsovning hos nyfödd där vi startade med vår lille son Buster, för 5 månader sedan.
Men nu är vi alltså här.
Vi har kört SM från start, med lite varierande resultat. Bus har haft magont första 3 månader och därefter fick han RS-virus, som fortfarande 9 veckor senare håller i sig. Han och vi har alltså haft en tuff start och han är fortfarande inte helt frisk men nu är situationen helt ohållbar här hemma och vi måste styra upp sömnen.
Som det ser ut nu så håller vi tider efter schema 12, 45, 2, 45 på dagen och så ammar han en gång klockan 3 fortfarande. Nätterna går inte speciellt bra. Han vaknar ofta, och har gjort alltid, somnar inte om på egen hand och jag vet inte hur mycket vi har vagnat den här våren!
Nu vill vi alltså få ett slut på vakna nätter och amning och istället sova.
Jag tror att han är tillräckligt stark för att klara en kur, fortfarande fasligt snorig och slemmig men vi måste alla sova!!!
Så hur ska vi göra? Vi har läst SHN flera gånger. Vår dotter som nu är 20 månader gjorde vi en snabb SM med när hon var 3 månader så vi kan verktygen och så.
Det börjar kännas som om verktygen inte hjälper längre, eller vad jag ska säga. Som om han inte lugnas av dem längre. Vi har haft honom i vagnen, men kuren kommer ske i sängen då vagnen är för liten för honom. Så det blir buffning för hela slanten.
Är det så att han liksom "kan" verktygen nu så att vi ska gå på 2a natten direkt med bara ramsan och verktyga i nödfall? Eller ska vi köra en regelrätt kur där vi går in vid minsta pip hela första natten? Kanske lika bra.
Vad ska vi mer tänka på?
Vi tänker köra igång imorgon, torsdag. Vi är desperata vid det här laget efter att inte ha sovit en hel att på 5 månader och nu börjar det som sagt bli sämre än vad det varit innan.
Så tacksam för input!
Stort tack!!!!
K