I natt slutade jag räkna "uppvaken" när det passerade 12 st, Emma 3,5 är tjorvig i magen (vinter kräksjuka på gång?). Båda barnen somnar utan protest efter två sagor och sen släcka och gå ut (ca vid 20.30). Har en stund för oss själva men sen vid 12.30 kör det igång. Ofta kommer en och sedan två in till vårt sovrum, en vuxen flyttar ut för att det blir trångt. Eller så går vi händelserna i förväg och en vuxen lägger sig på extra sängen i barnens sovrum för att låta den andra få något så när ostört sömn, vilket inte hjälper eftersom små snyftningar, besöka toa, bre om mig täcket, klia mig på huvudet låt mig komma och sova i din (90cm) säng tjatet sätter igång och rullar på hela natten.
Vi har försökt fara på kortare och längre vuxenresor men upptäcker att vi vaknar ändå utan barn då sömnrytmen är så störd. I helgen for jag till en god vän och lyckades sova en hel natt med djupsömn efter (aldeles för mycket vin, nästan en hel flaska [-X ). Men inser att det inte är den rätta vägen för att få sova,,,
Idag skall vi har föräldrasammanträde, maken tagit ledigt en halv dag och vi skall på papper sätta ned vår övelevnadsplan.
1.Separera barnen i olika sovrum för att inte väcka varandra när den ena gnäller?
2.Vägra gå upp vid minsta pip och hoppas de somnar om (tried that but so much failed..). ](*,)
3.Skriva nattbok för att se när och hur de vaknar och vad man kan göra åt det ? Tex vägrar jag from i natt gå upp och bre över täcket tre gånger på natten om det glider av..
4. Förbjuda vilan på dagis efter som deras sömnbehov minskar på natten de dagar de varit på dagis och de vaknar oftare?
Några kommentarer eller fler tips vore på sin plats om inte annat för att se att man inte är ensam om detta. Hört att en ökänd tortyr metod för att ta död på fångar är att väcka dem varje timma så att de inte får djupsömn tills de blir verklighetsbortkopplade och avlider. Börjar närma mig gränsen nu..
Låt mig bli "Glader" igen "Trötter" tär på livsglädjen