En liten rapport om nu läget.
Nattningen går över förväntan

, kväll efter kväll blir jag lika förvånad

hur duktig Hanna är. Vi släcker ner tillsammans och nattar den fina kristallampan i sovrumsfönstret. I mörkret lägger jag ner henne i spjälsängen. Lägger henne till rätta, benen armarna och huvudet. Hon säger ingenting. Jag stoppar om henne och går ut och "för lite väsen" i köket, jag har ju annat för mej.

Efter ca 10 min börjar hon skrika upp sig och när jag tycker att det är nog går jag in och lägger henne tillrätta igen och buffar tills hon är lugn och tyst, därefter en kort solfjäder med bekräftelse, tar bara någon minut. Sen går jag ut igen. Efter det så somnar
hon.....

.
Natten som var sov hon till 06 då hon grymtade till. Jag vaknade nog endast för att jag sovit så gott och så mycket. Hon grymtade nog i sömnen för nästa gång jag tittade på klockan var 07 och Hanna hade vaknat, hon låg och pratade lite.
Dagarna går också bra.

Det enda kruxet

(om det nu är ett krux) är att när hon ska sova så lägger jag henne tillrätta och låter henne vara. Hon är så nöjd så hon kan ligga i 30-40 minuter och bara titta. Hon varken gråter eller somnar. Jag undrar lite om jag gör rätt :-k , men samtidigt tänker jag att eftersom hon inte är missnöjd så...vad ska jag göra

Schemat håller jag. Så blir hon gnällig och jag vagnar så får hon sova 5 min, 20 min eller 45 min. Jag tar det som passar bäst beroende på vad som är kvar på sovtiden.
Tillvaron är skön, lugn och trevlig. Hanna är social, glad och mycket pratglad. Tack vare lite hjälpverktyg och en bra attityd.
Tack för hjälpen Anna och ha det så bra

Kramar Carina och Hanna