Tack så mycket för svaret, Nilam!
Jo, jag tänkte skriva upp här ungefär hur det är, så kan ni få se om ni tycker jag gör nånting fel. Blir lite osäker ibland, men försöker tänka att jag HAR ju faktiskt läst på och jag vet allt, men det händer att minnet sviker mig
Ok, 19.00 går hon och lägger sig, Hon börjar gnälla redan när vi kommer in i det mörka rummet och blir ledsen när man lägger ner henne.
Men jag tillrättalägger, solfjädrar en gång (Lätt och snabbt) och ramsar mig ut. Hon gnäller och har sig i ungefär 10 minuter innan hon somnar.
Sen sover hon ganska länge, oftast har hon vaknat mellan 3-6 och ju tidigare desto bättre! Inatt vaknade hon 1.25 och gnällde och så i en halvtimme. Ju närmre 7 klockan är, desto svårare är det att få henne lugn, såklart.
Men, när hon vaknar till under natten, så börjar jag med att ramsa, sätter på klassisk pianomusik och väntar. Hon gnäller absolut inte hela tiden, det ärm est tyst. Men efter ungefär en kvart så går jag in och tilrättalägger, gör en kort solfjäder, tar på täcket och ramsar mig ut. Ofast blir hon arg precis då, men det lugnar alltid ner sig nästan direkt. När jag hört att det är tyst i 10 minuter går jag och lägger mig.
Ja just ja! På kvällen vid 19 när hon lägger sig så brukar jag antingen diska, eller sätta på fläkten i köket. Och så pratar jag i normal samtalston. Är lillans pappa hemma så pratar jag med honom, annars pratar jag med mig själv och beskriver vad jag gör
Vad tycker ni, ser ni nånting som är fel i det jag gör? Skulle kännas så skönt att få bekräftat att man gör rätt, eller få belyst vad man kanske ska ändra på

(Tack återigen till alla er som läser och svarar! Det är guld värt!)