Hur har du det med riktig mat? Har du börjat med smakisar, gröt och sånt?
Jag skulle börja med det först (mosad banan och potatismos går hem hos de flesta barn!
chokladkaninen skrev: Jo, det är nog så att ni inte kommer att få stopp på nattätandet förrän ni får i honom rejält med mat på dagarna.Om han är van att äta riktig mat nu efter en månad så är det bara att skyffla i så mycket som går i! 8) Jag skulle tänka så här: välling till frukost (för då är man huuuungrig), mat till lunch (puré; igen: jag är övertygad om att potatismos är det bästa, och enklaste, och billigaste), ersättning/välling/frukt/gröt, vad som passar er bäst, till mellanmål, mera MAT till middag, och sedan välling till kvällsslurk.
Poängen är att han behöver rejält med mat, samt förstå att det är på DAGEN man äter.
Ang kvällsvällingen kan det väl visst hända att han inte gillar den (jag vet att t ex Kalaskakans Smulan har ätit mosad banan som "kvällsslurk" istället) men det vanligaste är att de är för trötta för att orka dra i sig den. I så fall är lösningen att försöka ge den något tidigare samt ha en flasknapp med större hål (jag klippte helt fräckt upp en O:)).
Det är verkligen på tiden att du tar tag i nätterna nu.