Träning 2010

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

LindaVega skrev: Vi väntar en liten till :D :heart: Om allt går väl så kommer det en liten trea till oss i slutet av september :heart:
Men GUUUD vad kul, jättesupergrattis :heart: till skrottet i magen :heart: och tack för träningstips :!:

Kram!!!

Bluna, härligt att höra att programmet funkar bra! Kör nog igång om en vecka tror jag, måste ladda mentalt och förbereda mig :wink: :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Verkar helt bra programmet du länkade till, miar70 :) Ta det lugnt i början, annars tappar man lätt motivationen. Jag springer mycket och tycker också bäst om att springa på förmiddagen nån timme efter frukost, som LindaVega skrev. Det gör jag en gång i veckan på lö eller sö då mannen också är hemma. Annars blir det på kvällarna då mannen kommit hem och barnen sover.

Grattis LindaVega :D Härliga nyheter :D

Min vecka:

må: situps+armhävn.
ti: jogging 7 km+situps,armhävn
ons: jogging 6 km+styrka 30 min(mage, armar,ben)
to: situps+armhäv
fre: situps+armhäv
sö: jogging 10 km+situps,armhäv

vagnpromenader:
må: 30 min
ons: 1 timme
to: 30 min+30 min

Lyckades att göra situps och armhävningar nästan varje dag :) Tänkte på dig Trebarn :wink: På lö hade jag så fullt upp att jag glömde.

Nästa vecka blir det ingen rapportering för min del. Vi ska åka till Kanarieöarna på semester :D Ska bli skönt med lite sol och värme :D Tar nog med joggingskorna.... Och det ska visst vara vattengympa på hotellet också och så finns det ett gym. Får se hur mycket man hinner och orkar :)
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:D Supergrattis Linda! :D

Nöjd med min vecka. Nia, vattengympa och snabb promenad. Onsdag, fredag och lördag.

Absolut nöjd!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning:
fre: ben på gym
lör: bröst och biceps på gym
sön: rygg och triceps på gym
1,5 timmes barnvagnspromenader mån-tors

Miar70: Iform brukar ha bra träningstips. Jag prenumerar på tidningen, så får jag lite motivation en gång i månaden för att träna och äta rätt. Det är lätt och tro att de långa löppassen bara gör nytta, men de korta om man tar ut sig är också värdefulla. Ett tips för att du ska orka hänga i med joggingen denna gången är att ge oss ditt löfte här i tråden. Vi kan ge dig lite extra motivation att hålla din plan.
Stort grattis LindaVega! :D Jag tyckte jogging under graviditeten var jättesvårt redan tidigt. Däremot hjälpte gymmet mot illamående (första gången spanade jag in var papperskorgarna var för ev spyor, men det var lugnt). Kanske för att jag fick något annat att tänka på. Om jag bara orkade masa mig till gymmet så kändes tröttheten bättre efteråt också. Spinning fungerade också för mig. Du kanske hittar någon form av träning som du trivs med och som fungerar under graviditeten.
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
Trebarn

Med tvekan godkänt...

Inlägg av Trebarn »

Med tvekan godkänt...

Har svårast att få till promenaderna. När? Om jag har tre barn hemma?

Nåja. Kul att du hakar på sit-upsen Tilda! Nästa steg är att pakta med en SMS-kompis, så det VERKLIGEN bli gjort.

Må: sit-ups
Tis:
ons:
Tors: sit-ups
Fre: kondition o styrketräning 1tim
Lör:
Sön:

....... Vid närmare eftertanke IG.

Kram! Trebarn
brorsan 0507
syrran 0703 kurad vid 11 månader
Lillasyrran 0812 vinglig SM från start...
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D

:D GRATTIS LINDA :!: Vad underbart!! Jag har undrat vart du tog vägen, men nu vet vi! :wink: :lol: Men vad jobbigt att må så dåligt... :cry:

miar70: Kul med ett lopp som sorre! Och vi här i tråden kommer peppa dig på vägen, lita på det! :wink: Tidsmässigt joggar jag mest på morgonen, när jag lämnat barnen i skola/förskola, c:a 1 tim efter frukost. Man blir liksom på hugget och "på tå" resten av dagen!

Tilda: Wow...vilken rapport! Som vanligt! :o :D
Så underbart att komma till lite sol! Ha det underbart, och tänk på oss, när/om du tar en joggingtur på stranden...

LO/ :thumbsup:

Sofiapia: :thumbsup:

Trebarn: Promenader är ju värre med så pass små barn, men att slänga på en CD-skiva med någon slags gympa på, och köra inomhus funkar ju fint! Barnen kan ju vara med!

Min egen rapport är jag väldigt nöjd med denna vecka! :D

Mån: Motionscykel 1,5 tim + armar efter det
Ons: Motionscykel 40 min
Tors: Pilatesmix 1 tim
Lör: Motionscykel, armar, mage totalt 1 tim,15 min
Sön: Poweryoga 45 min

Vad är det med mig NU då :?:
Jo, jag har "fluffat till mig" den senaste tiden :roll: :twisted: Det känns i kläderna att de sitter hårdare, och jag själv är lösare och degigare...Vikten skiljer inget särskilt, men formen...
Varför dådå?? Inte för att jag tränat mindre, det har jag inte gjort.
Men jag har ätit godis/bullar/kakor... :oops: Irriterad på mig själv :twisted:

Så nu ska jag köra hårdare ett tag :!:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack alla goa för fina tips, lovar härmed att rapportera varje söndag som alla andra duktiga :wink: känns bra att ha lite grupptryck på sig!

Nästa måndag kör jag igång, till dess ska nya skor inhandlas och gås in!

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D Tack för alla gratulationer :heart: De värmer :heart:

Nu när livet börjar återvända ska jag ta tag i min träning igen. Det blir ingen löpning, men lite lugnt på crosstrainern + styrka 2-3 ggr i veckan.

Magen växer (oroväckande) fort och jag har redan gått upp 6 kg :shock: Jag är inte så stressad över det egentligen, bara att jag vet att jag hade svårt att gå ned allt efter tvåan, gissar att det inte blir lättare den här gången.

Bra jobbat alla som rapporterat i tråden.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
inger
Kontakt:

Tränar en hel del nu

Inlägg av inger »

Springer eller går på gym 3-4 ggr i veckan.
Jag tar också hälsomedlet bio draine för att få hjälp att tappa i vikt.
Men det händer inte så mycket. Ett par byxor sitter lite lösare.
De där svarta jeansen som jag vill i sitter inte ok än.
Känns som om jag fått en massa extra fett kring höfterna som inte riktigt ger med sig.
Lite gnälligt inlägg det här, men jag tränar också för att bli lite smalare, även om min man påstår att jag är bra som jag är. :D
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
inger
Kontakt:

Så gnällig att jag glömde grattis

Inlägg av inger »

Så gnällig att jag glömde skriva grattis till LIndaVega.
Stort grattis :heart:

Om du väntar barn så ska du ju upp i vikt.
Strunta i sedan. Njut av att vara gravid. :D
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Elle

Inlägg av Elle »

Grattis Linda :heart: Vad mysigt med Pyret :heart: i magen. Hoppas att du får må bra resten av grav.

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

5 STOLTA pass även denna vecka! :wink: :D

mån: motionscykel 35 min (ont om tid...)
ons: Poweryoga 45 min
fre: Joggade c:a 5 km
lör:motionscykel 1 tim + mage/armar
sön: joggade c:a 5 km + mage/armar

Förutom detta hade jag 2 "småpass". Ida har gipsat ben, den stackarn, men hon måste ju ha luft!! Så 2 gånger har jag varit ute och dragit henne i skrinda, svagt uppför, på knögglig snö á 30 min/pass. Låter inte så mycket kanske, men svetten rann faktiskt.

kram anna
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Wow anna, jag är imponerad!

Här var det lite dåligt. Vattengympa i fredags, men inget mer. Tänkte gå en promenad i onsdags och jag tänkte gå på Nia idag, men det räknas inte va?

Nä, skärpning!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning:
lör: 30 min crosstrainer, rygg och triceps på gym
sön: Bröst, biceps och benträning på gym

Inga långa barnvagnspromenader varje dag, men varannan kanske. En knappt godkänd vecka alltså. Jag skaffar mig en rockring och hänger på om det är någon som smyger in med rockringsträning här :D
Anna, ännu en bra vecka! :thumbsup:
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Tack för peppning! :D

Ytterligare en vecka med 5 pass från mig!

mån:motionscykel + armar 1 timme
ons: joggade 5 km
fre: Motionscykel, mage, armar 1 tim, 15 min
lör:Poweryoga 45 min
sön: Pilatesmix, bara den ena halvan =30 min (lite "dagen efter" idag... :oops: )

Två "bonuspass" med att dra Ida i skrindan á 30 min, det ÄR tungt, och svetten rinner. I veckan som kommer bör hon bli av med sitt gips.

Detta är alltså 3:e veckan med 5 pass, men jag är fortfarande lika "fluffig" på magen, som en degklump :cry: :twisted: Och fortfarande c:a 2 kilo mer än jag vill på vågen. Tycker jag skärpt mig med godisätande och andra dumheter! Jag tror jag ska köra lite hårdare med kost, och totalstopp för minsta lilla godsak ett tag. (Fast jag ska på tjejfest på torsdag... :-k ) Träna MER kan jag inte göra, så då får jag försöka på andra sätt.
Kan inte riktigt förklara vad som egentligen hände, för jag hade faktiskt konturer på magen, och den såg allvarligt talat riktigt snygg ut och platt ut, bara för någon månad sedan. :?

kram anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"