Jag vet inte ifall detta hör hemma på Mat, Mage, Barnakropp, men flytta mig i så fall.
Vi har fått ett problem med kräkningar vid måltiderna. Det började i förrgår på middagen, då halvvägs in börjar hon skrika, gallskrika och är ledsen. Hon skriker ett par gånger och sen kom maten upp. (Jag kände igen skriket från när hon ramlat och blivit rädd, då har hon också kräkts) Jag gick ut med henne i badrummet och hann dit före maten kom upp.
Igår började samma sak, men då tänkte jag att "nej, vi skall inte räddas från någon matsituation", så jag tog en tom skål på bordet och fångade upp kräket i. Halva måltiden kom upp då också, sen åt vi upp resten utan problem.
Dessa två måltider har jag blivit lite irriterad
Idag vid lunchen hade vi en jättetrevlig måltid, som vi haft alltid före dessa dagar. Hon åt upp all mat, jag åt min... men så efter sista tuggan då jag som vanligt säger "tack för maten" i glad ton börjar hon skrika igen. Denna gången kraftigare och kräkningarna satte sig på tvären i halsen på henne - otäckt - så tog upp henne och hon kunde kräkas på en bricka när jag höll henne i famnen.
Efter kräkningen upphört blev hon jättelugn och på glatt humör, jag satte henne tillbaka i stolen(allting klarade sig från att få kräks på sig, både hon och bordet) och så åt vi upp efterrätten som bestod av mangopuré. Inga problem, stunden efter maten fram till luren var hon på ovanligt gott humör... men hela lunchen kom upp.
Jag förstår ingenting, och skulle gärna vilja ha hjälp från erfarna...
(Har endast fått två framtänder uppe och två nere, så hon kan inte tugga maten så bra ännu utan sväljer bitar hela)
Försöker förstå detta så att vi kan bryta mönstret. Hon har tidigare haft problem med kaskadkräkningar fram till 3 mån ålder och sedan kräkts av kraftigt skrik under sin 8mån-ångest. Sedan endast då hon ramlat, fallit bakåt vid sittande främst.
Stor Kram och så tacksam för hjälp...