Upprop mot SVT!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Låst
plutteli

Inlägg av plutteli »

cissii skrev:Jahapp, här kvittras det ivf inte när min dotter är ledsen. :?
Nä, och det är ju jättebra och det sunda! Men andra föräldrar har tolkat råd från AW och text i BB (jag har bara läst små delar ur BB så vet inte vart det skulle stå) till att man skall vara gladare ju ledsnare barnet är.
Mamma till S 080818 och V 110126
cissii

Inlägg av cissii »

Enligt Anna ja, men inte enligt dig? Så vad är problemet då egentligen? Att man själv bestämmer vad som är bäst för sitt barn var ju något vi kunde enas om tror jag. Så då bör man ju göra det oavsett vad ANNA WAHLGREN tycker. Varför lägger du sådan vikt på vad Anna tycker?
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Millys

Inlägg av Millys »

plutteli skrev:
Jag har f.ö anmält flertalet trådar på detta forum då det som förekommit där inte är lagligt.
Under vilken brottsrubricering?

Du vet förståss om att både "förtal" och "falsk angivelse" är ett brott i sig? Det senare är av ganska grov art.
cissii

Inlägg av cissii »

NEJ det står ICKE i Barnaboken att man ska vara glad när barnet är ledset. Läs den får du se med egna ögon.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
plutteli

Inlägg av plutteli »

cissii skrev:Enligt Anna ja, men inte enligt dig? Så vad är problemet då egentligen? Att man själv bestämmer vad som är bäst för sitt barn var ju något vi kunde enas om tror jag. Så då bör man ju göra det oavsett vad ANNA WAHLGREN tycker. Varför lägger du sådan vikt på vad Anna tycker?
Nu råkar ju Anna vara en offentlig person med rätt stort inflytande på många föräldrar och då stör det mig när hon kommer med grova (och felaktiga) generaliseringar som självklart kan påverka föräldrar negativt! Jag reagerar och debatterar när andra offentliga personer kommer med helt felaktiga påståenden också, så tro inte att jag för nån mystisk hat kampanj mot Anna, för det gör jag inte!
plutteli

Inlägg av plutteli »

Millys skrev:
plutteli skrev:
Jag har f.ö anmält flertalet trådar på detta forum då det som förekommit där inte är lagligt.

Du vet förståss om att både "förtal" och "falsk angivelse" är ett brott i sig? Det senare är av ganska grov art.
Självklart vet jag det, men vanvård är ingen lek det heller, och de grejer jag anmält har varit KLAR varnvård. Hade det varit på ett ålderdomshem hade det tagit hus i helvete kan jag lova! Men nu handlar det om barn och då är tydligen allt ok bara ungen sover...
plutteli

Inlägg av plutteli »

cissii skrev:NEJ det står ICKE i Barnaboken att man ska vara glad när barnet är ledset. Läs den får du se med egna ögon.
Ja, då har ju de föräldrarna tolkat fel. Däremot VET jag att jag läst i trådar här på forumet att Anna säger just så: Var glad och gör ett himla ståhej om hur kul allt är tills ditt barn rycks med i det fast h*n är arg/ledsen i början...
Å andra sidan så är det många som vittnar om att de anser att BB från tex. 83 är 1000 gånger trevligare och mjukare i tonen än detta forum och nya BB...
Millys

Inlägg av Millys »

plutteli skrev: Jag reagerar och debatterar när andra offentliga personer kommer med helt felaktiga påståenden också, så tro inte att jag för nån mystisk hat kampanj mot Anna, för det gör jag inte!
Den har inte varit mystiskt, din hatkampanj är tämligen glasklar.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

plutteli skrev:Å andra sidan så är det många som vittnar om att de anser att BB från tex. 83 är 1000 gånger trevligare och mjukare i tonen än detta forum och nya BB...
Men vad är det MED folk!?! Var inte här då!!! Läs inte BB då!!! Hur svårt ska det va???
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Millys

Inlägg av Millys »

plutteli skrev: Hade det varit på ett ålderdomshem hade det tagit hus i helvete kan jag lova! Men nu handlar det om barn och då är tydligen allt ok bara ungen sover...
Hur menar du nu?
Menar du att bajsblöjor och katetrar blir bytta i parti och minut så fort de piper om natten?
plutteli

Inlägg av plutteli »

Millys skrev:
plutteli skrev: Jag reagerar och debatterar när andra offentliga personer kommer med helt felaktiga påståenden också, så tro inte att jag för nån mystisk hat kampanj mot Anna, för det gör jag inte!
Den har inte varit mystiskt, din hatkampanj är tämligen glasklar.
Jasså? På vilket sätt hatar jag Anna? På vilket sätt säger jag att det inte är ok att köra på hennes råd OM DET FUNGERAR utan att skada barnet? Jag tycker jag är tämligen tydlig med att jag
1. Inte har ett dugg emot Anna som privatperson
2. Tycker att alla gör som de vill så länge barnen mår bra
3. Inte anser att mitt sätt är det enda rätta, så vitt jag vet funkar det nämligen bara för oss ;-)
4. Inte går till personangrepp någonsin, jag talar rent allmänt eller i faktiska fall där det gått fel, sen är det ju upp till andra att ta illa vid sig om de känner att det stämmer in på deras behandling av sitt/sina barn. Jag upprepar igen: Så länge barnet mår bra är det man gör bra! Då skiter jag fullständigt vilka metoder eller ej man använder! Men så fort ett barn mår dåligt och far illa på nått vis reagerar jag, och detta också oavsett vilka metoder som används eller ej! Jag skiter i om man följer Anna, Juul, Baby Whisperer eller fan och hans moster så länge man ser till att ens barn mår bra i alla lägen! Så svårt är det väll inte att inse?

Men men, det är rätt vida känt att ni på detta forum tar alla kritik som hatkampanjer, vare sig den är konstruktiv eller ej och totalmörkar att dessa metoder faktiskt missbrukas på ett för barn farligt sätt.
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

plutteli skrev:
Millys skrev:
plutteli skrev:

Självklart vet jag det, men vanvård är ingen lek det heller, och de grejer jag anmält har varit KLAR varnvård. Hade det varit på ett ålderdomshem hade det tagit hus i helvete kan jag lova! Men nu handlar det om barn och då är tydligen allt ok bara ungen sover...
Hej plutteli!

Något som jag funderat på en stund är att Anna både har blivit polisanmäld och anmäld till BO om jag minns rätt. Och ärendena har lagts ner. Så för mig betyder det att vi kan sluta att tjata om det. Det är uträtt och klart att det inte är något olagligt.

hälsningar
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
plutteli

Inlägg av plutteli »

miar70 skrev:
plutteli skrev:Å andra sidan så är det många som vittnar om att de anser att BB från tex. 83 är 1000 gånger trevligare och mjukare i tonen än detta forum och nya BB...
Men vad är det MED folk!?! Var inte här då!!! Läs inte BB då!!! Hur svårt ska det va???
Nä, det är faktiskt många som slutat vara på detta forum trots att de från start gillade Annas förhållningssätt just pga tonen i forumet. Men jag antar att det är det ni vill? Att alla som tycker det minsta annorlunda ska hålla sig borta vare sig de egentligen vill använda sig av BB, SM och SHN eller ej?
plutteli

Inlägg av plutteli »

Millys skrev:
plutteli skrev: Hade det varit på ett ålderdomshem hade det tagit hus i helvete kan jag lova! Men nu handlar det om barn och då är tydligen allt ok bara ungen sover...
Hur menar du nu?
Menar du att bajsblöjor och katetrar blir bytta i parti och minut så fort de piper om natten?
Jepp, jag har jobbat inom vården och det har förekommet att vi fått ta vårdtagare på toa för en dusch kl 3 på natten för att en hel säng blivit nerbajsad, att man stått mitt i natten för att byta skitblöjor osv. fast det varit "fel" tid på dygnet (dvs. mellan de ordinarie blöjbytena).

Hur tro du det annars sätt ut? Vårdhem där man inte bytt blöjor fast man vetat om att behov funnits med motiveringen att det ändå skulle bytas nån timme senare har både anmälts och dömts enligt Lex Maria. Skulle du själv uppskatta om dina föräldrar hamnar på vårdhem där de inte får blöjorna bytt för att det är "fel" tid på dygnet och de minsann ska sova? Skulle du själv uppskatta det?
plutteli

Inlägg av plutteli »

ilindstrom skrev:
plutteli skrev:
Millys skrev: Under vilken brottsrubricering?

Hej plutteli!

Något som jag funderat på en stund är att Anna både har blivit polisanmäld och anmäld till BO om jag minns rätt. Och ärendena har lagts ner. Så för mig betyder det att vi kan sluta att tjata om det. Det är uträtt och klart att det inte är något olagligt.

hälsningar
Ida
Jepp, men jag har även gjort anmälningar mot enskilda inlägg där Anna öht inte varit inblandad i anmälan.
Låst

Återgå till "Kackelforum"