Godmorgon!
Okej, har precis lagt ungen för morgonluren, tänkte berätta lite hur det gick på morgonen här. Vi började morgonmålet runt 8.10, jag satt upp med henne, raparna flög ur henne nästan automatiskt! Så hon käkade rejält ur ena bröstet, sen när jag ville ge henne det andra sa det stopp. Denna lilla damen ahr ju sina små egenheter för sig; jag vet inte varför, fast hon brukar växla mellan favoritbröst, nu är det vänstertutten som gäller och försöker man ge henne den högra så spelar det ingen roll, tvärvägran! Det är bara när hon halvsover som man kan lura henne
Så, byte, kel och prat, försöker ge henne mer mat, sittandes, men icke sa nicke. Fast jag ser ju och hör ju att hon vill äta! Så ja, jag ger med mig och lägger mig ner, varav tutten (den vänstra BARA

) glatt emottages och urätes. Hon får äta fram till ca 9.40 med pyssel och prat emellan, sen åkte blusen upp och knöts igen! Hon fick vara med mig när jag käkade frukost, vilket hon så gladerligen gjorde, och inte ett endaste pip lät henne undanslippas

Ca 10.05 tar jag så in henne för att lägga henne (direkt ner i vagnen) och börjar vagna. jag vagnar på ett tag, fast hon slutar inte pipa, så jag gav faktiskt med mig och lät henne få äta en skvätt till varpå hon somnade pang bom och nu sover hon. Så du tycker alltså att jag ska avskaffa den sista lilla slurren, då ska jag försöka! Betyder det att jag komemr få stå och vagna henne hela nästa sovpass typ? Det ska vara två timmar #-o DOH!
Hmm, jag har testat det där med bärsjalen när hon blir grinig under kvällspasset, fast det har inte heller alltid fungerat. Hon ahr inte velat somna in riktigt. Kan ju ha berott på att det har varit en rap elelr spya som henne på dåligt humör ibland, hoppas ju att det där ska lugna ner sig lite nu. Ja, annars har hon för det mesta när hon suttit i sjalen, mest bara bökat runt och velat ut, och ingenting har blivit bättre. Jag menar, ang kvällstrassel, igår fick hon ju inte den där lilla luren först efter 2.5 timmar! och så när jag tog upp henne för påfyllning hoppades jag ju att hon skulle somna om direkt, fast då var hon uppe 1.5 h till. *suck* och det är ju det som händer mest varje kväll nu, om jag försöekr ge henne en vila tidigare på passet så bara tvärvägrar hon, spelar ingen roll att jag ahr bestämt mig så in i h-vete ursäkta ordvalet. Men jag hr itne gett upp, jag ska se hur denna kväll kommer urarta, jag har bara goda förhoppningar. 8)
Aha! Det där du sa om överlevnadsångesten det stämemr ju, hon är jätteduktigt på att verka ointresserad när hon äter ju! jippi! Vilken lättnad! :-({|=
Så den kommer väl inte tillbaka så lätt heller va? Betyder det att jag lätt kan vagna på utan insomningsslurk om dagarna och inte bry mig om att hon piper? Eller?
Och slutligen om den fasta födan. Jag har börjat ge henne mosad banan så smått, fast det emottages inte så galant som man ahde hoppats

Första tuggorna går väl an, fast sedan strejkar hon på och krumbuktar sig så hon trillar ner mellan kuddarna

Och blir tvärarg. Min lilla skorpinionbebis... Om jag mosar den lilla toppen av en banan så får hon väl i sig en 5edel, hehe

Oh suck. Och jag lovar, jag ÄLSKAR banan, och jag vet att hon också ÄLSKAR banan, att det är det bästa som finns, men hon verkar inte vara mottaglig för mina översvallande känslor angående frukter och deras existens :-& Som jag gör nu är att hon får banan på andra vakenpasset, efter ammning och rapning och byte, sedan matar jag på tills hon blir ilsk (helst innan, fast hon är ju så snabb i vändningarna!) Sedan får hon äta bröst tills hon blri mätt istället. Men jag undrar nu, tänk om hon faktiskt inte gillar banan? (det har jag aldrig tänk innan, jag lovar) Ska testa morotspuré, den ska nog vara söt och god så det både räcker och blir över...
Ja, en hel del blir skrivet, men en hel del blir också gjort! TAck, jag får jättemycket hjälp och stöd här, det känns så skönt att kunna vända sig hit och få så många expertråd! Kram!