Probiotika fans- se hit!

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Johanna w.

Probiotika fans- se hit!

Inlägg av Johanna w. »

http://www.probiomax.se/

Man kan beställa gratis prover mé :D
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Ewa

Inlägg av Ewa »

Tack :thumbsup:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
ElinN

Inlägg av ElinN »

Tackar! :D
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Topp! :D
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Ursäkta en okunnig: Är detta nåt nytt preparat? Jag frågade efter probiotika en gång på apoteket, men hon som svarade visste inte vad jag menade :shock: kanske använde jag fel ord, visste nog inte vad det hette. Då blev jag i a f hänvisad till hälsokost, där jag köpte några kapslar som ju barnen inte klarar att svälja hela... Så vi käkar fil och yoghurt så mycket vi orkar istället, men det är inte alltid barnen känner för det heller. Tuggtabletter verkar nästan för bra för att vara sant! :thumbsup: Jag rusar till apoteket first thing in the morning! \:D/ Hoppas bara att de inte smakar för illa [-o<
:D
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Ja, det här är en ny sort. Men inte en ny produkt. Dom har sedan tidigare Sempers Magdroppar. även de probiotika som sälj på apoteket- endast :shock: Det är mjölksyrebakterier.
Men jag vet inte om dessa suggisarna har hunnit komma till apoteket än, men beställ smakprov sålänge :D
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Stilla

Inlägg av Stilla »

Mjölksyrabakterier, ja! Det ordet är jag rätt säker på att jag använde när jag frågade på apoteket, det är väl ett år sen eller två. Och det kände hon inte till. Hmmm... Ska absolut fråga igen! Det står ju att det finns på apotek. Kanske skulle ta med mig ett utdrag från den där hemsidan.
jennymaria

Inlägg av jennymaria »

Probiomax har vi använt i tre år, så det är inte nytt. Men hittills har man fått köpa det på hälsokosten. Anledningen till att den flytande varianten inte har sålts på hälsokosten är att det krävs kylförvaring av dem, vilket inte hälsokosten kunde erbjuda. Så efter några år dök de upp på Apoteket under annat namn - där finns kylförvaring. Jag tycker att det är perfekt att man nu kan köpa två av våra favoriter på Apoteket - Probiomax och Eye Q tuggisar. Trist bara att det har tagit så lååååång tid.

Förresten - de smakar gott :D
En solstråle okt-05
En älskad lillebror 08-07-14
Ewa

Inlägg av Ewa »

Okunnig apotekaranställd. De har probiotika där med, precis som sägs här. Så be att få tala med någon annan nästa gång. Eller gå till hälsokosten 8)
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Japp, igår var det en annan anställd jag pratade med, de hade inte Probiomax, men kunde fixa hem på ett par dagar! En annan sort hade de, också tuggisar, "de tar jag själv varje dag!" sa hon. Så det var väl nån oinformerad typ sist :wink:
Mata

Inlägg av Mata »

Har provat tabletterna, de smakar gott och barnen gillar dem, men dyra.
Mina barn gillar dock surkål och syrad gurka etc och så äter vi olika surmjölksprodukter med.
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

För att inte tala om Pro-Viva - det älskar Vera (och hennes pappa) och intar en halv mugg varje morgon. Flera olika smaker finns också, just nu är det något skogsbärsaktigt de kör på. Själv får jag avstå, annars blir det inge toa på tre dar, typ :D
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Mata

Inlägg av Mata »

Va? Blir du förstoppad? :shock: :lol:
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Ewa

Inlägg av Ewa »

Mata skrev:Har provat tabletterna, de smakar gott och barnen gillar dem, men dyra.
Mina barn gillar dock surkål och syrad gurka etc och så äter vi olika surmjölksprodukter med.
Ja, ungarna gillade smakproverna. Tro tusan det, xylitol och allt - som jag tycker är klart onödigt på daglig basis, så vi håller oss till lactiplus eller magdroppar.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"